فونیکسریمکسبهتام

با جزئیات نسل جدید «رنو مگان» آشنا شوید +عکس

عصر خودرو- رنو از جزئیات نسل جدید هاچ‌بک محبوب مگان رونمایی کرد. این خودرو در بخش فنی و ظاهری، از امکانات ایمنی و رفاهی جدید نیز بهره‌مند است. با زومیت همراه باشید.

با جزئیات نسل جدید «رنو مگان» آشنا شوید +عکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه،فروش چهارمین نسل رنو مگان هم اکنون آغاز شده است. این مدل نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2015 رونمایی شد و جدیدترین عضو از خانواده‌ی رنو به شمار می‌رود. طراحی نسل چهارم مگان، زبان طراحی جدید رنو را به نمایش گذاشته است؛ ضمن اینکه در زمینه‌ی استفاده از تکنولوژی‌های جدید هم کاملا قابل رقابت است.

    مگان جدید در شش تیپ عرضه می‌شود، این تیپ‌ها شامل: اکسپرشن پلاس، داینامیک نَو، داینامیک اس نَو، سیگنچر نَو، جی‌تی لاین و جی‌تی نَو هستند.

    تجهیزات استاندارد
    مگان جدید در حالت استاندارد به مجموعه‌ ای کامل از تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال نظیر: کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار انحراف از خطوط جاده مجهز شده است. سیستم ABS مگان نیز جدید بوده و به سامانه‌ی توزیع الکترونیکی نیروی ترمز مجهز است، همچنین سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری نیز بصورت استاندارد در این خودرو موجود هستند. یک از سیستم‌های جدید و بسیار کارآمدی که برای نخستین بار در رنو مگان جدید آن هم بصورت استاندارد مشاهده می‌شود، سیستم کنترل ‌کم‌فرمانی است.

    در بخش امکانات رفاهی، رنو مگان جدید مجهز به فرمان تنظیم شونده بصورت الکترونیکی، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ارتفاع، خروجی 12 ولت داخل کابین، شیشه‌های رنگی، ترمز پارک الکترونیک، چراغ‌های روشنایی در روز، تودوزی چرم و مانیتور 7 اینچی TFT است. در داخل کابین رنو مگان جدید فضاهای زیادی نیز برای قرار دادن اشیا پیش بینی شده است.

    مجموعه‌ی فنی
    مهندسین رنو سعی کرده‌اند که نسل جدید مگان در بخش فنی نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته باشد. برای دستیابی به این هدف رنو از سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر، فاصله‌ی محوری کمتر و تنظیمات اسپرت بهره برده‌اند.

    مگان جدید در تیپ جی‌تی نَو دارای چهار حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، عادی و پِسو است. مگان جدید هم‌چنین با بهره‌گیری از سیستم‌های کمکی رانندگی و همچنین استفاده از پلتفرم CMF، در زمینه‌ی ایمنی نیز خودرویی کاملا مطمئن است.

    در بخش پیشرانه، خریداران مگان می‌توانند از بین دو پیشرانه‌ی بنزینی و دو پیشرانه‌ی دیزلی که همگی مجهز به توربوشارژر هستند، یکی را انتخاب کنند. پیشرانه های بنزینی رنو مگان از سری TCe بوده که نخستین پیشرانه‌ توانایی تولید 130 اسب بخار و پیشرانه‌ی دیگر نیز توانایی تولید 205 اسب بخار قدرت را دارد. پیشرانه‌های توربودیزل نیز یکی دارای 110 اسب بخار و دیگری دارای 130 اسب بخار قدرت هستند.

    رنو مگان جدید مجهز به سیستم توقف/حرکت نیز هست و استفاده از قطعات جدید در ساخت پیشرانه ها سبب شده تا عملکرد آن ها نرم تر از قبل باشد؛ ضمن اینکه در صورتی که راننده بخواهد رانندگی اسپرت و پرهیجانی را تجربه کند، نیز این پیشرانه‌ها کاملا جوابگو خواهند بود.

    امکانات سفارشی
    مگان جدید در تیپ اکسپرشن پلاس مجهز به سیستم تهویه مطبوع خودکار با تنظیم دوگانه است؛ دیگر امکانات این تیپ نیز شامل چراغ‌ها و برف پاک‌کن‌های خودکار هستند. در تیپ داینامیک نَو نیز رنو مگان دارای سیستم کمکی پارک به همراه حسگرهای جلو و عقب و دوربین دید عقب است. تیپ داینامیک اس نَو نیز علاوه بر امکانات قبلی به سیستم پارک پیشرفته‌ی خودکار و سیستم هشدار نقطه‌ی کور مجهز است. در تیپ داینامیک نَو هم سیستم هشدار فاصله با خودروی جلویی و ترمز اضطراری خودکار وجود دارد. در تیپ داینامیک اس نَو نیز سیستم کروز کنترل هوشمند و پکیج ایمنی پیشرفته موجود است.

    برای رنو مگان دو آپشن ظاهری شامل Horizon Pack و Look Pack قابل سفارش است که در صورت خریداری آن‌ها، سانروف، آینه‌های الکتروکرومیک، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، سیستم صوتی BOSE و تودوزی از جنس چرم آلکانترا را دریافت خواهید کرد.

    رنو اعلام کرده است که جزئیات بیشتری از این مدل را در آینده منتشر خواهد کرد. نظر شما در مورد نسل جدید رنو مگان چیست؟ کامنت خود را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو