فونیکسریمکسبهتام

طرحی برای کاهش ترافیک ورامین؛

خیابان‌های ورامین درانتظار تغییر

عصر خودرو- پروژه تغییر جهت حرکت خیابان شهدا و ۱۵ خرداد و معابر مرتبط مدت‌هاست که مطرح‌شده و همچنان روی میز مشاورین فنی پروژه است، طرحی که کاهش ترافیک در ورامین را نشانه می‌رود.

خیابان‌های ورامین درانتظار تغییر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سید محمدحسن محمودی: شهر ورامین طی سال‌های اخیر با توجه به نزدیکی به پایتخت و دارا بودن بافت فرهنگی و مذهبی با پدیده مهاجرپذیری دست‌وپنجه نرم کرده و هرسال شاهد افزایش قابل‌توجه جمعیت شهری ورامین هستیم.

    افزایش جمعیت شهری ورامین زمینه را برای افزایش تعداد وسایل نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابری شهری فراهم می‌آورد، موضوعی که به چالشی جدی برای برنامه ریزان و تصمیم گیران شهری تبدیل‌شده است.

    افزایش بار ترافیکی ورامین با افزایش جمعیت شهری

    امروز در بسیاری از ساعات شبانه‌روز شاهد بار ترافیکی سنگین در برخی از معابر و خیابان‌های شهری ورامین نظیر خیابان شهدا، 15 خرداد، طالقانی، مسجد جامع و غیره هستیم.

    شهروندان ورامینی نیز از مسئولان می‌خواهند که چاره‌ای برای کاهش بار ترافیکی بیندیشند، موضوعی که به مطالبه جدی مردم این منطقه تبدیل‌شده است.

    البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که متأسفانه آمار استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در ورامین قابل قبول نیست و مردم منطقه ترجیح می‌دهند که از وسایل شخصی خود برای انجام امور روزمره استفاده کنند، موضوعی که نیازمند فرهنگ‌سازی بوده تا شاهد افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی در جابجایی شهروندان باشیم.

    پروژه‌ای که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود

    پروژه تغییر جهت حرکت خیابان شهدا و 15 خرداد و معابر مرتبط مدت‌هاست که از سوی شهرداری ورامین در دستور کار قرارگرفته است، پروژه‌ای که می‌کوشد با اصلاح هندسی و تغییر جهت برخی خیابان‌ها، زمینه را برای کاهش بار ترافیکی شهری ورامین فراهم آورد.

    این پروژه از مدت‌های پیش مطرح و بر روی میز مشاورین فنی طرف قرارداد با شهرداری ورامین قرارگرفته اما هنوز خروجی این طرح مشخص نیست و شهروندان همچنان منتظر تعیین تکلیف در این زمینه هستند و از مسئولان می‌خواهند تا هرچه زودتر نتیجه این طرح را رسانه‌ای کنند.

    انتظار شهروندان برای رسانه‌ای شدن نتیجه پروژه تغییر جهت خیابان‌های ورامین

    مجتبی تاجیک یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حجم تردد وسایل نقلیه در خیابان‌های ورامین افزایش پیداکرده و این امر مشکلات فراوانی را به همراه داشته است.

    وی افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند تا با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه در ورامین، چاره‌ای برای کاهش بار ترافیکی در خیابان‌های شهری بیندیشند.

    تاجیک ادامه داد: تغییر جهت خیابان‌های پرتردد شهری ورامین و اصلاح هندسی معابر اصلی شهر، یکی از طرح‌هایی است که هنوز اجرایی نشده و مردم نیز از نتیجه آن مطلع نیستند.

    فاطمه احمدی یکی دیگر از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بار ترافیکی در برخی معابر شهری ورامین در برخی ساعات شبانه‌روز بسیار افزایش پیدا می‌کند و باید برای آن چاره اندیشید.

    وی افزود: البته استفاده روزافزون مردم از وسایل شخصی به‌جای وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز در افزایش بار ترافیکی مؤثر است اما باید مسئولان فرهنگ‌سازی در این زمینه را موردتوجه قرار داده و هم ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تجهیز کنند.

    احمدی ادامه داد: مسئولان شهری و پلیس راهور نیز طرح‌هایی را در دستور کار قرار دهند که بار ترافیکی شهری را کاهش دهد.

    طرح تغییر جهت خیابان‌های ورامین کلید خورده است

    حسین دهقان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح جزییات طرح تغییر جهت خیابان‌های اصلی شهر ورامین اظهار داشت: برای بررسی پروژه تغییر جهت خیابان‌های ورامین، قراردادی با مشاور ترافیک و مهندسین مشاور به امضا رسیده است.

    وی افزود: این پروژه با عنوان پروژه تغییر جهت حرکت خیابان شهدا و 15 خرداد و معابر مرتبط به‌منظور اصلاح و کاهش بار ترافیک شهری ورامین کلید خورده است.

    دهقان با اشاره به این نکته که این پروژه با محوریت خیابان‌های شهدا و 15 خرداد ورامین انجام می‌شود، ادامه داد: این پروژه اگرچه با محوریت خیابان‌های شهدا و 15 خرداد ورامین انجام می‌شود اما خیابان‌ها و معابر مرتبط نظیر مسجد جامع، طالقانی، بهشتی، رسالت و غیره را نیز با تأثیر مواجه می‌سازد.

    جهت برخی خیابان‌های ورامین دچار تغییر می‌شود

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین اضافه کرد: تاکنون چندین جلسه با مشاور ترافیک و مهندسین مشاور برای انتخاب بهترین طرح و راهکار برای اجرای این پروژه برگزارشده است.

    دهقان با اشاره به آخرین جلسه مسئولان با مشاور ترافیک و مهندسین مشاور این پروژه بیان داشت: آخرین جلسه در ارتباط با این پروژه، هفته گذشته برگزار شد که در این نشست، رییس شورای اسلامی شهر ورامین، رییس راهور شرق استان تهران و ورامین، مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل عمومی شهرداری و مدیران مرتبط حضور داشتند.

    شکل هندسی برخی معابر شهری ورامین تغییر می‌کند

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین یادآور شد: در این نشست، یک گزینه مورد جمع‌بندی قرار گرفت و مقرر شد تا اقدامات بعدی با جدیت دنبال شود.

    وی با اشاره به این نکته که جهت برخی از خیابان‌های ورامین دچار تغییر می‌شود، از اصلاح شکل هندسی برای معابر شهری خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که به جمع‌بندی رسید، باید در برخی نقاط شهری مانند میدان روبروی شهرداری، لچکی میدان امام حسین(ع)، میدان امام، پشت مسجد جامع و غیره اصلاح هندسی صورت پذیرد.

    پروژه تغییر جهت خیابان‌های ورامین نیاز به تصویب شورای شهر و شورای ترافیک دارد

    دهقان با تشریح مراحل اجرای پروژه تغییر جهت خیابان‌های ورامین متذکر شد: مشاور ترافیک و مهندسین مشاور در حال بررسی موضوع و طراحی برای تغییر جهت خیابان‌ها و اصلاح هندسی معابر شهری هستند و پس از نهایی شدن این طرح، پروژه در صحن علنی شورای اسلامی شهر ورامین مطرح می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین یادآور شد: پس از تصویب شورای اسلامی شهر ورامین، مصوبه شورا در شورای ترافیک شهرستان ورامین مطرح می شود و در صورت تصویب برای اجرا به شهرداری ابلاغ می گردد.

    وی بیان داشت: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد و همت مشاورین فنی، زمینه لازم برای ارائه طرح این موضوع در شورای اسلامی شهر ورامین فراهم شود.

    به هر ترتیب امروز شهر ورامین با مشکل ترافیک در برخی خیابان ها و معابر شهری روبرو است و باید مسئولان هرچه سریعتر با اتخاذ تصمیمات مناسب برای حل این معضل چاره ای بیندیشند، مطالبه ای که از سوی شهروندان با جدیت دنبال می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو