فونیکسریمکسبهتام

روح تازه در کالبد صنعت قطعه‌سازی

عصر خودرو- قطعه‌سازان امروز به واسطه وجود کارگاه‌های کوچک و بزرگ توانسته‌اند حدود۴۰۰ هزار کارگر را به صورت مستقیم به کار گیرند.

روح تازه در کالبد صنعت قطعه‌سازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، این در حالی است که در حوزه کاری این دسته از فعالان صنعتی، در دوران تحریم‌ها، حدود 150 هزار نفر از کارگرانی که به صورت مستقیم در حوزه قطعه‌سازی مشغول به فعالیت بودند، بیکار شده و علاوه بر آنها تعداد زیادی از افرادی که به طور غیرمستقیم مشغول به کار بودند نیز تعدیل نیرو شدند.
    اما این مسئله که تمامی 400 تا450 هزار شرکت قطعه‌سازی که در حال فعالیت هستند از درجه علمی یکسانی برخوردار نیستند، واقعی است و در شرایط تحریم شرکت‌هایی که از لحاظ توان مهندسی و فناوری روز در سطح پایین‌تری قرار داشتند، محکوم به ورشکستگی شدند. اما با وجود چنین شرایطی، صنعت قطعه‌سازی کشور امیدوار است از نیمه دوم سال جاری شاهد تحول بزرگ و رونق اقتصادی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور باشد که این تحولات در سال 96 به اوج خود خواهد رسید. در حال حاضر مهم‌ترین قرارداد شرکت‌های خودروسازی کشور، همکاری مشترک میان ایران‌خودرو و پژو فرانسه است و از این جهت این شرکت با ورود فناوری به کشورمان و با استفاده از نیروی کار ایرانی به تولید قطعات جدید می‌پردازد. در ادامه انعقاد قراردادهای خارجی، شرکت رنو نیز در نظر دارد حضور خود را در آینده نزدیک در ایران پررنگ‌تر کند و در حال حاضر تولید خود را به دو برابر به سال گذشته رسانده که این عدد تا سال آینده به 4برابر افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد با انعقاد قراردادهای جدید و افزایش همکاری صنعت قطعه خودرو ایران با کشورهای پیشرفته، در روزهای آینده صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور روزهای خوشی را تجربه خواهد کرد.

    رضا رضایی - نایب رییس انجمن قطعه‌سازان

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو