فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

آزادراه رشت ـ قزوین به‌زودی بازگشایی می‌شود

عصر خودرو- معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: محدوده رانشی رستم‌آباد ـ رودبار در آزادراه رشت ـ قزوین به‌زودی بازگشایی می‌شود.

آزادراه رشت ـ قزوین به‌زودی بازگشایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، عبدالهاشم حسن‌نیا پیش از ظهر امروز در جریان باید از آزادراه «رشت ـ قزوین» در محدوده رانشی رستم‌آباد به رودبار که مسدود است اظهار کرد: به‌کارگیری دستگاه‌های جدید راه‌سازی، حفاری و بهره‌گیری از تکنولوژی «جت گروتینگ» در تثبیت زمین و خاک تأثیرگذار است.

    وی، استفاده از روش‌های جدید را در زمین‌های رانشی عنوان کرد و افزود: با تلاش همکاران و پیمانکار پروژه محور «رستم‌آباد ـ رودبار» در آزادراه «رشت ـ قزوین» به‌زودی بازگشایی می‌شود.

    حسن‌نیا در ادامه به بازدید از محور «سنگر ـ رشت» اشاره کرد و یادآور شد: در محور مذکور تثبیت آسفالت به روش گرم در حال انجام است.

    *تزریق سیمان در عمق 14 متری منطقه رانشی رودبار

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در جریان بازدید از محور مذکور بر تسریع در روند مقاوم‌سازی منطقه رانشی رودبار با استفاده از فناوری‌های جدید تأکید کرد و گفت: از 23 فروردین ماه امسال مسیر آزادراه «رشت ـ قزوین» در محدوده «رستم‌آباد ـ رودبار» به دلیل نشست زمین و رانش مسدود شده و با به‌کارگیری دستگاه‌های جدید راهسازی و حفاری در حال اجرایی عملیات مرمت و اصلاح است.

    شعبان‌علی خاوری با اشاره به اینکه برای اصلاح منطقه مذکور روش‌های مختلفی پیشنهاد شده است، بیان کرد: اگر اصلاح محور با روش سنتی انجام می‌شد، احتمال افزایش خطرپذیری و تخریب باند شمالی آزادراه وجود داشت.

    وی به دقت بیشتر در روش انجام کار در محدوده رانشی رودبار اشاره کرد و افزود: روش‌های جدید حفاری و تثبیت جایگزین روش سنتی شده و در این روش با به‌کارگیری سیستم تزریق پر فشار بتن عنصر تثبیت شده سیمان همزمان به عمق 10 تا 14 متری منطقه رانشی تزریق می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه هزینه اجرای عملیات مذکور یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان است، تصریح کرد: با توجه به ویژگی زمین‌شناسی منطقه مذکور، به‌کارگیری روش «جت گروتینگ» دارای خطرپذیری کمتر و پایداری بیشتر است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو