فونیکسریمکسبهتام

بمنظور رسیدگی به مشکلات ترافیکی؛

ارتقای فرهنگ ترافیک از محدودیتهای قانونی اثرگذارتر است

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری بندرعباس گفت: اقدامات فرهنگی بسیار کارآمدتراز محدودیتهای قانونی است، درصد زیادی از ترافیک و نظم شهری به فرهنگ وآگاهی شهروندان برمی گردد.

ارتقای فرهنگ ترافیک از محدودیتهای قانونی اثرگذارتر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، محمدرضا کهوری زاده بیان داشت: فرهنگ سازی در حوزه ترافیک یکی از نیازهای اصلی شهر بندرعباس است و در حال حاضر مدیریت شهری ضمن انجام اقدامات لازم در راستای رسیدگی به مشکلات ترافیکی در سطح شهر، روی فرهنگ سازی در حوزه ترافیک متمرکز شده است.

    وی گفت: در ارتباط با اهمیت فرهنگ ترافیک، طی یکسال اخیر اقدامات قابل توجه ای به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک صورت گرفته است. اقدامات مناسبی در شهر بندرعباس برای ساماندهی به وضعیت ترافیک شهر و توسعه شبکه معابر شهری صورت گرفته است.

    کهوری زاده عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی گسترده ای برای بهبود رفتارهای ترافیک در دستور کار مدیریت شهری در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک قرار دارد که البته در سال جاری موضوع ارتقای فرهنگ ترافیک مورد توجه ویژه قرار خواهدگرفت.

    این مقام مسئول تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های شهروندی بصورت فراگیر در حوزه ترافیک، باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق متقابل رانندگان و عابران و نیز رانندگی اصولی و رفتارهای منطقی در سطح شهر می شود.

    وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در بین مردم تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی لنگرشاهد تخلفات کمتری باشیم و از بروز حوادث تلخ و ناگوار رانندگی پیشگیری کنیم.

    کهوری تصریح کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس برای آموزش فرهنگ ترافیک در طول سال تحصیلی، روزانه تعداد کثیری از دانش آموزان مدارس و مهدهای کودک را به صورت تئوری و عملی با مسایل ترافیکی آشنا کرد.

    مدیر عامل سازمان حمل و نقل  ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: اقدامات فرهنگی بسیار کارآمدتر از محدودیتهای قانونی است زیرا درصد بسیار زیادی از ترافیک و نظم شهری به فرهنگ شهروندان و آگاهی و احترام آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی برمی گردد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو