فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران خبر داد:

طرح جایگزینی مینی بوس فرسوده با تاکسی در انتظار تایید وزارت کشور

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: طرح جایگزینی مینی بوس فرسوده با تاکسی منتظر تایید وزارت کشور است.

طرح جایگزینی مینی بوس فرسوده با تاکسی در انتظار تایید وزارت کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص سرانجام نوسازی مینی بوس های فرسوده پایتخت گفت: برای نوسازی مینی بوس های فرسوده پایتخت پیشنهاد کرده ایم که این مینی بوس ها با تاکسی جابجا شوند. این پیشنهاد را به شورای عالی ترافیک و وزارت کشور نیز ارائه کرده ایم که به سهمیه تاکسی های شهر تهران بیفزاید که این جایگزینی هم سبب می شود فعالیت غیر قانونی خودروهای شخصی در ناوگان تاکسی رانی کاهش پیدا کند و هم مینی بوس های فرسوده از رده خارج و تاکسی نو جایگزین شود.

    وی ادامه داد: در این طرح شهرداری 20 میلیون کمک بلاعوض خود را خواهد کرد و 10 میلیون نیز گواهی اسقاط مینی بوس ها است که معادل یک تاکسی صفر کیلومتر می شود. امیدواریم با تائید وزارت کشور روند تعویض مینی بوس با تاکسی صفر به سرانجام برسد زیرا این مینی بوس ها به شدت در آلودگی هوای پایتخت تاثیرگذارند.

    معاون شهردار تهران در رابطه با محدودیت های ایجاد شده برای تردد مینی بوس های فرسوده گفت: نمی توانیم سلامت و جان شهروندان را فدای نوسازی خودروهای فرسوده کنیم. نمی شود گفت سرطان نگیرید، بیمار نشوید تا مینی بوس های فرسوده را نوسازی کنیم. این محدودیت های به زودی با موافقت وزارت کشور با پیشنهاد شهرداری برطرف می شود.

    تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود در اولویت بودن توسعه حمل و نقل عمومی عقب ماندگی هایی در این حوزه مشاهد می شود، گفت: شهرداری با مشکلات بسیار مواجه است که اختیارات کامل برای حل و تصمیم گیری در خصوص این مشکلات را ندارد. نهادهای متعددی در حمل و نقل مسئولیت دارند. اما شهرداری اراده اش توسعه حمل و نقل عمومی است. شاهد این حرف وجود 200 جبهه کاری در حوزه مترو است اما باید یک همگرایی برای حل مشکلات و بحران های ترافیکی میان نهادهای تصمیم گیر به وجود آید.

    وی افزود: در این سالها دیدگاه ها در حال نزدیک شدن است. ما در موضوع طرح LEZ نتیجه این همگرایی را می بینیم که برخلاف آنکه در ابتدا بسیاری با آن مخالفت کردند اما در حال حاضر موافقین طرح بیشتر شده اند. به نظر می آید برای آنکه فعالیت ها در حوزه حمل و نقل بیشتر به ثمر برسد، نیاز به یک مدیریت یکپارچه شهری هستیم تا اختیارات مسئولین محلی برای تصمیم گیری ها افزایش پیدا کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو