فونیکسریمکسبهتام

ساخت یک کلاه دوچرخه سواری واقعا هوشمند

کلاه ایمنی که در حد یک دستیار است

عصر خودرو- متخصصان موفق به ساخت یک کلاه هوشمند جدید شدند که از سر حفاظت کرده و دارای ترکیبی از ویژگی‌های مدرن است.

کلاه ایمنی که در حد یک دستیار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از گیزمگ، این  کلاه ایمنی جدید که مخصوص دوچرخه بوده و Classon نام دارد، برای بهبود ایمنی و دید، به ویژگی‌هایی مانند سیگنال‌های مرتبط با حرکت ، چراغ‌های ترمز خودکار و تشخیص نقطه کور مجهز شده است.
    شرکت Brooklyness، سازنده این دوچرخه ، این کلاه ایمنی را به چراغها، حسگرها و ویژگی‌های هوشمند مجهز کرده که به دوچرخه سواران در مورد محیط اطراف آنها هشدار می‌دهد. این کلاه هوشمند می‌تواند با هر بار شارژ به مدت 2.5 ساعت کار کرده و از طریق بلوتوث و Wi-Fi  با دستگاههای تلفن همراه ارتباط برقرار کند.

    Classon به ال ای دی هایی مجهز شده که برای مطلع کردن اطرافیان از قصد دوچرخه سوار به صورت چشمک زن در می‌آید. شتاب سنج تعبیه شده در این کلاه در زمانی که قصد توقف کردن کاربر را تشخیص می‌دهد، به طور خودکار باعث روشن شدن چراغ ترمز می‌شود. اما به جای یک سوئیچ که سبب روشن شدن راهنمای چپ و راست می‌شود، این کلاه دارای حسگرهایی است که حرکت بدن را تشخیص داده و چراغ مورد نظر را بر اساس حرکات دست وی روشن می‌کند.
    این کلاه ایمنی همچنین دارای دوربین‌هایی است که در پشت آن تعبیه شده و در زمان نزدیک شدن افراد یا اجسام از پشت سر، به کاربر هشدار می دهد. این دوربین ها به دلیل داشتن حافظه داخلی 4 گیگابایتی می‌توانند تا بیش از شش ساعت ویدئوهای با کیفیت را ضبط و نگهداری کنند.

    شرکت Brooklyness  یک کمپین را در سایت منبع یابی  Kickstarter  راه اندازی کرده تا برای این کلاه ایمنی منابع مالی جمع کند. قیمت این کلاه ایمنی برای اولین مشتریان در حدود 99 دلار همراه با شش ماه اشتراک رایگان در باشگاه این شرکت خواهد بود.
    اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، علاقمندان می‌توانند در ماه آوریل سال 2017 به این کلاه ایمنی دسترسی پیدا کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط