فونیکسریمکسبهتام

از آرامگاه بوعلی سینا تا تپه هگمتانه پیاده راه می شود

عصر خودرو- پیاده راه شدن خیابان بوعلی و اکباتان موجب اتصال آرامگاه ابوعلی سینا، ادیب و دانشمند فرهیخته به تپه هگمتانه نماد تاریخ سه هزار ساله همدان و پایتخت تاریخ و تمدن خواهد شد.

از آرامگاه بوعلی سینا تا تپه هگمتانه پیاده راه می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  خبر آنلاین از همدان ؛ امیر فتحیان، شهردار منطقه یک همدان که در جمع خبرنگاران این شهر سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: پیاده راه شدن دو خیابان شهر همدان از سالها پیش مطرح بود ولی با وجود دریافت مصوبه کمیسیونهای مختلف به دلایلی این طرح معطل مانده بود.

    وی تصریح کرد: در طول مسیر پیاده راه از میدان آرامگاه بوعلی تا تپه هگمتانه اماکن ارزشمندی نظیر مسجد جامع و بازار قدیمی این شهر وجود دارد.

    شهردار منطقه یک همدان با ذکر اینکه سالها این دو خیابان مغفول مانده و رسیدگی خاصی نشده افزود: هم اینک خیابان اکباتان شرایط مناسبی ندارد و بازار مرکزی به خاطر مشکلات ترافیکی و اجتماعی رونق خود را از دست داده است.

    فتحیان یادآور شد: با توجه به رکود در ساخت و سازها و افزایش ساختمانهای جدید فروخته نشده و کاهش درامد شهرداری، راحت ترین کار پیگیری نکردن این طرح در سالجاری بود ولی با وجود تنگناها اجرایی شدن این طرح در اولویت قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: با توجه به طرحهای پیش بینی شده برای این دو خیابان می توان عنوان کرد که خیابان بوعلی و اکباتان تا دو سال آینده به یکی از مناطق گردشگری، تجاری و تفریحی همدان تبدیل می شود.

    وی اظهار داشت: قرار است این خیابان بدون اختلاف سطح و پله سنگ فرش شود تا یک جابناز، توانیاب، افراد سالخورده، ویلچر نشین و دوچرخه سوار بتواند در یک محدوده مسطح و بدون اختلاف سطح تردد کند.

    شهردار منطقه یک همدان گفت: کیفیت مصالح استفاده شده در این طرح بگونه ای است که برای سالیان طولانی تخریب نمی شود چون پیش از استفاده مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.

    فتحیان بیان کرد: علاوه بر این مصالح کنده شده از سطح خیابان بوعلی در مکان دیگری دپو شده تا در طرح های مورد نیاز استفاده شود.

    وی افزود: به منظور سهولت تردد شهروندان بیشتر حجم کار پیاده راه سازی از ساعت 23 تا هفت بامداد صورت می گیرد تا شاهد نارضایتی عابران نباشیم.

    وی گفت: به دنبال اجرایی شدن این طرح از تردد اتوبوس و تاکسی به این محدوده از ابتدای هفته آینده جلوگیری شده و مسیرها و ایستگاههای جایگزین برای خودروهای عمومی پیش بینی شده است.

    شهردار منطقه یک همدان اظهار کرد: به منظور زیبا سازی فضای شهری از هنرمندان استان دعوت شده و المانهایی برای شهر در حال طراحی است همچنین از تجربه شهرهای دارای پیاده راه در زمینه مبلمان شهری بهره گرفته شده است.

    فتحیان، شعار پیش بینی شده برای اجرای طرح پیاده راه را 'با مردم و برای مردم' عنوان کرد و افزود: این طرح دارای پیوست فرهنگی بوده و از نقطه نظرها و دیدگاههای مردم نیز اخذ می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو