فونیکسریمکسبهتام

بررسی حرفه تری سیستم های صوتی موجود روی خودروهای خارجی

لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟

عصر خودرو: با توجه به علاقه وافر نسل جوان به شنیدن صدای با کیفیت در خودرو، بسیاری از خودروسازان در سراسر جهان همان طور که به فناوری ساخت و تجهیزات ایمنی و پیشرانه کارآمد برای محصولات خود فکر می‌کنند به دنبال بهترین سیستم‌های صوتی و تصویری نیز هستند که همین موضوع باعث شده هم‌اکنون خودروهای روز با امکاناتی بسیار حرفه‌ای در این زمینه روانه بازار شوند.

لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟
  • لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه جالوپنیک، در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین سیستم های صوتی و تصویری موجود روی خودروی بزرگترین خودروسازان جهانی را به شما معرفی کنیم.

1-اینفینتی: هیوندای و کیا 13 سال است که از سیستم های صوتی برند اینفینتی استفاده می کنند و هدف آنها از این همکاری ارائه یک صدای برتر در داخل خودرو است.

2-دین اودیو(Dynaudio): این شرکت از سال 2001 به تولید سیستم های صوتی بسیار باکیفیت برای خودروها مشغول است و امروزه در بیشتر مدلهای شرکت فولکس واگن از این سیستم صوتی استفاده می شود.

3- ELS: سیستم صوتی ELS در خودروهای آکورا(برند لوکس هوندا) توسط الیوت اشنایدر، مهندس آلمانی، طراحی و ساخته شده است. این سیستم دارای 6 کانال مجزای صوتی است که از آنها می توان در تنظیم بلندگوهای چهار گوشه خودرو استفاده کرد.

4- B&O(بنگ اند الوفسن): در بسیاری از مدلهای آئودی از جمله A6 ،A7، و A8 از سیستم صوتی "B&O" استفاده شده است. این نوع سیستم صوتی از بهترین هایی است که در یک خودروی سدان لوکس می تواند حضور داشته باشد. البته برخی ایراداتی از این سیستم صوتی از جمله پایین بودن قدرت صدای آن مطرح می کنند که شاید این مسئله برای جلوگیری آسیب دیدن گوش های حساس در نظر گرفته شده باشد. B&O همچنین سیستم های صوتی خودروسازانی همچون ب ام و آستون مارتین را نیز طراحی و تولید می کند. سیستم صوتی "B&O" آئودی در مقایسه با نمونه استفاده شده در آستون مارتین ونتیج V12 کاملاً متفاوت است. اگرچه B&O آئودی از کیفیت صدای خوبی برخوردار است، اما سیستم صوتی استریوی ونتیج بسیار حیرت آورتر است؛ به گونه ای که در سرعت های تنظیم شده بر روی کروز کنترل که صدای موتور در نهایت خود به سر می برد، صدای موسیقی از طریق سیستم صوتی B&O آستون غالب است.

5- هارمن کاردون: دوج وایپر SRT از جمله خودروهای مجهز به سیستم صوتی هارمن کاردون با 18 بلندگو است. این سیستم صوتی به قدری پرقدرت است که راننده به سختی می تواند صدای موتور V10 دوج وایپر SRT را بشنود. اگرچه برخی ترجیح می دهند صدای موتور این خودرو را بشنوند تا صدای موسیقی، اما گاهی در مسیرهای طولانی، شنیدن موسیقی آن هم از طریق این سیستم صوتی خالی از لطف نخواهد بود.

6- یاماها: اگرچه مارک لوینسون به عنوان یک برند مطرح در دنیا قد علم کرده است، اما نقش غالب کمپانی یاماها  (Yamaha)در تولید سیستم های صوتی انواع خودروها به ویژه لکسوس LFA انکارناپذیر است. شنیدن صدای موسیقی در خودروی V10 لکسوس از طریق این سیستم صوتی آکوستیک فوق العاده واقعاً لذت بخش و هیجان انگیز است.

7- باورز و ویلکینز: باورز و ویلکینز((Bowers and Wilkins  از جمله کمپانی های معروف دنیا است که در صنعت ساخت و تولید سیستم های صوتی فعالیت دارد. به باور شرکت خودروسازی مازراتی که حقیقتاً یکی از سمفونی های این کمپانی را در خودروهای V8 قرار می دهد، محصولات "باورز و ویلکینز" اعجوبه قرن هستند و لذتی که در صدای خروجی از آن ها وجود دارد در دیگر سیستم های صوتی نیست.

8- بوز(bose): سیستم صوتی بوز (Bose) از معروف ترین برندها در دنیا است. خودروی می باخ در واقع به بزرگی یک سالن کنسرت و مجهز به این سیستم است و وقتی در عقب این خودرو نشسته اید، گویی در یک کنسرت واقعی به سر می برید.

9- مارک لوینسون: همکاری مشترک کمپانی های خودروسازی با شرکت های فعال در زمینه تولید سیستم های صوتی هم چنان رو به افزایش است. مارک لوینسون (Mark Levinson) از جمله شرکت هایی است که برای کمپانی لکسوس سیستم صوتی خودرو تولید می کند. این مدل سیستم ها نیز دست کمی از سالن های کنسرت ندارند و کیفیت صدایی باورنکردنی برای راننده و سرنشینان خودرو به ارمغان می آورند.

10-  برمستر: کمپانی خودروسازی پورشه سه نوع سیستم صوتی مختلف در پورشه پانامرا به عنوان آپشن به مشتریان خود عرضه می کند که بهترین آن ها سیستم برمستر (Burmester) با 16 بلندگو است. این برند همچنین سازنده سیستم های صوتی موجود در خودروهای مرسدس کلاس S است.

11-B&O: 10-نعیم(Naim): نعیم یک شرکت بریتانیایی است که در تولید سیستم های صوتی خودروها فعالیت دارد. بنتلی نیز که از برندهای معروف بریتانیا در صنعت خودروسازی به شمار می رود، مدت ها است که تمام فعالیت های خود را بر روی طراحی و ساخت خودروهای لوکس متمرکز کرده است. بنتلی Mulsanne  و Continental GT از جمله مدل هایی هستند که به سیستم های صوتی شرکت نعیم مجهز هستند. به طور مثال، سیستم صوتی به کار رفته در بنتلی Mulsanne دارای 20 بلندگوی 2,200 وات است که می تواند صدایی فراتر از آن چه که شما می توانید تصور کنید در محیط منتشر کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو