فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۶۸۰»

هفته نخست تابستان کیفیت هوای تهران چگونه بود؟

عصر خودرو- هوای پایتخت طی روزهای پایانی بهار ۱۳۹۵شرایط کیفی نامطلوبی را سپری کرد و در روزهای ابتدایی تابستان به سمت بهبودی سوق پیدا نمود.

هفته نخست تابستان کیفیت هوای تهران چگونه بود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، «مریم نادری» مدیر بخش پیش بینی و پایش شرکت گفت: ارزیابی هفتگی شاخص کیفیت هوای تهران نشان می­دهد پایتخت طیروزهای 29 الی 31خرداد در شرایط ناسالم برای گروه­های حساس قرار داشته است، که وضعیت نامطلوب کیفیت هوادر 3 روز مذکور ناشی از افزایش غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون گزارش شده است.هر چند این شرایط پابرجا نمانده و وضعیت کیفی هوا از اواسط تا پایان هفته (روزهای 1 تا 4 تیر ماه) در شرایط سالم قرار گرفت.

    به گفته نادری، در اوایل هفته تداوم شرایط جوی ناپایدار در منطقه، تشکیل توده گرد­ و­خاک در کشور عراق و وزش بادهای شدید منجربه گسترش حجم عظیمی از ریزگردها به استان­های واقع در غرب و جنوب غرب کشور و با غلظت کمتر به استان تهران گردید. تصاویر دریافتیاز ماهواره پدیده گرد­و­غبار شکل گرفته در کشورهای همسایه غربی را در اوایل هفته نشان می­دهد. عمق میدان دیدنیزبه دلیل تجمع غلظت بالایی از ذرات معلق در سطح شهر در برخی ساعات کاهش پیدا کرد و در کمترین مقدار به 7 کیلومتر رسید.

    وزش باد شدید طی روزهای مذکور با جهتی متغیر بین شمال غرب تا جنوب شرق نقش مؤثری در انتقال ریزگردها به سطح شهر داشته است. بزرگی سرعت باد در برخی ساعات  بین 6 تا 9 متر بر ثانیه متغیر بوده است.این شرایط کمابیش برای روزهای سه­شنبه و چهارشنبه با شدت کمتر برقرار بوده، به ویژه بعدازظهر این دو روز همراه باوزش باد نسبتا شدید موقتی با جهت غالب جنوب­شرقی بود.

    نادری افزود: هرچند از شبانگاه چهارشنبه به تدریج بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده،که افزایش در میزان رطوبت نسبی، رشد ابر و بارش پراکندهرا به دنبال داشت. شرایط ناپایدار جوی حاکم بر منطقه سبب کاهش تدریجی غلظت گرد و خاک شد و شرایط به سمت بهبودی نسبی کیفیت هوا تغییر یافت.

    اطلاعات غلظت آلاینده­ها بر اساس داده­ ایستگاه­های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو