فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری زنجان خبر داد:

ایمن‌سازی روبروی راه آهن زنجان با نصب سرعت‌گیرهای استاندارد

عصر خودرو- معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری زنجان گفت: طی روزهای گذشته نسبت به ایمن‌سازی خیابان روبروی راه آهن زنجان اقدام شده است.

ایمن‌سازی روبروی راه آهن زنجان با نصب سرعت‌گیرهای استاندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر،  سمانه شاددل افزود: اجرای پل سیدالشهداء (ع) و تسریع ترافیکی در محور خیام همزمان نیازمند توجه به تسهیل و ایمن‌سازی تردد عابرین به راه‌آهن را داشت و این موضوع در دستور کار معاونت  حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری زنجان قرار گرفته بود.

    وی با بیان اینکه ابتدا نصب پل عابر پیاده برای این موضوع پیشنهاد و پیگیری شد، ادامه داد: با توجه به اینکه نصب پل عابر پیاده مقابل راه آهن برای کسبه مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. کسبه نیز نسبت به آن رضایت لازم را نداشتند و همچنین در صورت مکانیزاسیون نشدن پل برای مسافران خصوصا با داشتن بار بازدهی لازم را میسر نمی‌کرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان تاکید کرد: شهرداری موضوع ایمن‌سازی مقابل راه آهن به صورت هم سطح، را به شورای ترافیک استان برد و با اصلاحاتی این طرح تصویب شد.

    شاددل با بیان اینکه این طرح شامل دو سرعت گیر در ضلع جنوب و دو سرعت گیر در ضلع شمال خیابان خیام است، افزود: نصب این سرعت‌گیرها همراه با علائم افقی هشدار دهنده از قبل از سرعتگیرها ایمن‌سازی شده است.

    وی با بیان اینکه اجرای طرح ایمن‌سازی در خیابان روبروی راه آهن زنجان دارای شرایط خاص خود بود، افزود: با توجه به اینکه عرض معبر نسبتا زیاد بود و ممکن است عبور مسافران با داشتن بار به صورت یک باره از عرض معبر خطرناک باشد فضایی به عنوان جان پیاه در نیمه راه تعبیه شده است.

    معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری زنجان با بیان اینکه این محور نیاز برای ایمن‌سازی داشت، افزود: سرعت‌گیرهای سابق در این محور از شاخصه‌های استاندارد بهره‌مند نبودند و با اقدامات صورت گرفته این سرعت‌گیرها مطابق ضوابط استانداردسازی شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط