فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی در سطح شهر پاریس

عصر خودرو- پیش از این نیز ورود اتوبوس‌ها و کامیون‌های بزرگ به داخل پاریس ممنوع شده بود. اما قانون جدید عدم ورود خودروهای قدیمی انتقادات گسترده‌ای از سوی برخی گروه‌ها به دولت وارد کرده است.

ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی در سطح شهر پاریس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مقامات شهر پاریس فرانسه برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای این شهر، تردد تمامی خودروهای تولید شده‌ی پیش از 1997 را ممنوع اعلام کردند. خودروهایی که بیش از 19 سال سن دارند، تنها تا پایان ماه ژوئن اجازه‌ی ورود به پاریس را خواهند داشت.

    به گزارش عصر ایران به نقل از زومیت، آلودگی هوای یکی از بزرگترین معضلات شهرهای بزرگ به شمار می‌رود. مقامات شهر پاریس نیز بهترین کار را برای حل این مشکل، ممنوعیت تدریجی خودروهای قدیمی دانستند.

    در قدم اول از ورود خودروهایی با سن بیش از 19 به شهر جلوگیری خواهد شد. اما پس از مدتی و طبق برنامه، در سال 2020 تنها خودروهایی اجازه‌ی تردد در شهر را خواهند داشت که در سال 2010 تولید شده باشند.

    آن هیدالگو شهردار پاریس برای جهت کاهش ترافیک و ازدحام در پاریس و مکان‌های اصلی این شهر و هم‌چنین کاهش ترافیک، از ابتدای ماه جولای از ورود خودروهای فرسوده جلوگیری خواهد کرد. وی پیش‌تر ورود خودروها به شانزالیزه را نیز ممنوع کرده بود. هیدالگو قصد ایجاد مناطق بیشتری در مرکز پاریس دارد که ورود خودروها به آن‌جا ممنوع خواهد بود. این شهر حتی سال گذشته برای اولین بار یک روز بدون خودرو را تجربه کرد.

     

    ممنوعیت تردد خودروهای 19 ساله باعث کاهش 10 درصد از تعداد خودروها خواهد بود. وزیر محیط زیست فرانسه نیز طرح جدیدی ارایه کرده‌ است که طی آن خودروها را از لحاظ آلودگی به 6 دسته تقسیم می‌کنند و برچسب مخصوص به هر خودرو روی شیشه‌ی جلوی آن نصب شود تا با توجه به میزان آلایندگی آن، از ورود به مناطق خاصی جلوگیری کنند.

    هوای آلوده و ضرات مضر آن سال گذشته منجر به کشته شدن 42000 نفر در فرانسه شده‌اند. این مساله سالیانه 100 میلیون یورو هزینه برای دولت فرانسه دارد.

    پیش از این نیز ورود اتوبوس‌ها و کامیون‌های بزرگ به داخل پاریس ممنوع شده بود. اما قانون جدید عدم ورود خودروهای قدیمی انتقادات گسترده‌ای از سوی برخی گروه‌ها به دولت وارد کرده است.

    گروه‌های و افراد فعال در حوزه‌ی خودروهای قدیمی و کلاسیک دیگر قادر به تردد با خودروی خود نخواهند بود و این موضوع باعث عصبانیت شدید این ادسته از افراد شده است.

    دنیل کورو رئیس گروه 40 میلیون راننده در خصوص قانون جدید پاریس گفت: این قانون هیچ کمکی به هوای آلوده‌ی پاریس نمی‌کند و آن هیدالگو تنها به دنبال خلوت کردن شهر و خارج کردن خودروها از آن است که متاسفانه به عواقب اقتصادی و اجتماعی آن کوچکترین توجهی نیز ندارد.

    تهران نیز در سال‌های اخیر با مشکلات جدی آلودگی هوا مواجه بوده است. آیا اجرای طرح‌های این چنینی را برای تهران نیز مفید و قابل اجرا می‌دانید؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو