فونیکسریمکسبهتام

اینریکس:

آمریکا بدترین ترافیک جهان را دارد

عصر خودرو- کاهش قیمت بنزین باعث شده که آمریکایی در سال گذشته سه میلیون مایل رانندگی کنند که این بالاترین رقم از زمان بروز رکود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۰۸ است.

آمریکا بدترین ترافیک جهان را دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اتوبلاگ، اما این افزایش فعالیت اقتصادی یک جنبه منفی هم دارد و آن اینست که رانندگانی بیشتری در ترافیک شهرهای آمریکا گیر خواهند کرد.

    به گزارش سازمان اطلاعات ترافیک آمریکا(اینریکس)، ترافیک در حال بدل شدن به یک مشکل روزافزون در بیشتر شهرهای بزرگ آمریکا است. این شرکت اعلام کرد که مسافران شهری در آمریکا پس از مردم لندن بیشتر از هر کشور دیگری در جهان وقت خود را در ترافیک می‌گذارند.

    براساس آمار این سازمان هر آمریکایی سالانه تقریبا 50 ساعت از وقت خود را در ترافیک می‌گذارند.

    آنتونی فاکس وزیر حمل و نقل آمریکا گفت: ما به عنوان یک ملت مشکلات حمل و نقل چالش برانگیزی داریم.

    اما براساس مکان زندگی در آمریکا زمان ماندن در ترافیک ممکن است متفاوت باشد. در لس آنجلس مردم با بدترین وضعیت ترافیکی در کشور روبرو هستند و سالانه 81 ساعت از وقت خود را در ترافیک سپری می‌کنند. واشنگتن دی سی و سانفرانسیسکو نیز از این حیث در رتبه های بعدی شلوغ ترین ترافیک قرار دارند و مردم به طور میانگین سالانه 75 ساعت از وقت خود را در ترافیک سپری می‌کنند. 

    براساس این آمار 10 شهر آمریکا با بیشترین حجم ترافیک شامل: هوستون با سالانه 74 ساعت هدر رفت وقت مردم، نیویورک(73 ساعت)، سیاتل(66 ساعت)، بوستون(64 ساعت)، شیکاگو(60 ساعت)، آتلانتا(59 ساعت) و هونولوو(49 ساعت) هستند. در سراسر جهان ساکنین لندن با شدیدترین ترافیک مواجه هستند و سالانه 101 ساعت از وقت شان را در ترافیک می‌گذرانند. به گفته اینریکس مردم آمریکا در مجموع سال گذشته هشت میلیارد ساعت وقت را در ترافیک از دست داده اند.

    این آمار روز به روز بدتر خواهد شد. براساس برآوردهای فدرال حدود 70 میلیون نفر دیگر در 30 سال آینده برای داشتن فضایی در آمریکا با هم رقابت خواهند کرد. همچنین براساس پیش بینی وزارت حمل و نقل آمریکا در همین بازه زمانی 65 درصد کامیون بیشتر در جاده های آمریکا تردد خواهند کرد.

    مقامات حمل و نقل آمریکا شروع به بازنگری در روش حل ترافیک شهری در این کشور کرده اند.

    به گزارش عصرخودرو به نقل از اتوبلاگ، وزارت حمل و نقل آمریکا در ماه دسامبر "چالش شهر هوشمند" را شروع کرد که شامل یک رقابت ملی با جایزه 40 میلیون دلاری برای شهری بود که نوآورانه ترین طرح را برای ترسیم آینده شهر براساس گزینه های پایدار و مشارکتی حمل و نقل ارائه دهد.

    ساول اُز رئیس یک شرکت ارائه دهنده سیستم های حمل و نقل هوشمند گفت: به عنوان یک جامعه ما هرگز برای وقت خود ارزش قائل نیستیم. ما درباره هزینه های ماندن در ترافیک فکر نکرده ایم. من عاشق رانندگی هستم اما نه راندن در ترافیک.

    انتظار میرود وزارت حمل و نقل آمریکا 15 الی 20 درخواست برای چالش شهر هوشمند دریافت کند اما 78 شهر آمریکا درخواست خود را ارائه کرده اند. هفته گذشته آنتونی فاکس وزیر حمل و نقل آمریکا فهرست شهرها را به هفت فینالیست کاهش داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو