فونیکسریمکسبهتام

همزمان با عید سعید فطر صورت می‌‌گیرد؛

تغییر جهت مسیر حرکت خودروها در برخی معابر منطقه ۱۲+ مسیرهای جایگزین

عصر خودرو- شهردار منطقه ۱۲ از تغییر جهت حرکتی در محدوده بازار تهران طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این اقدام به منظور بهبود وضعیت ترافیکی در راستای ارتقای کیفیت زندگی در سطح منطقه ۱۲ اجرا می‌شود.

تغییر جهت مسیر حرکت خودروها در برخی معابر منطقه ۱۲+ مسیرهای جایگزین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از تسنیم، عابد ملکی مسیرهایی که شامل تغییر جهت حرکت می شوند را تشریح کرد و اظهار داشت: این تغییر مسیر شامل خیابان‌های مجاهدین اسلام‌، ناطقی، ابن سینا و اجانلوست که همزمان با عید سعید فطر می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه تغییر جهت برخی از خیابان‌ها و معابر در محدوده بازار تهران به منظور باز شدن گره‌های ترافیکی صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه منطقه 12 به لحاظ بافت تاریخی ویژه و اینکه قطب تجاری کشور محسوب می‌‌شود و باید به شرایط تردد و ترافیکش نگاه ویژه اعمال شود. از این رو بهره وری بیشتر از معابر، کاهش ترافیک عبوری و توسعه حداکثری پیاده راه‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

    شهردار منطقه 12 تهران ادامه داد: این اقدام گامی به سوی بهبود وضعیت ترافیکی در راستای ارتقای کیفیت زندگی در سطح منطقه 12 است. در مطالعات تغییر جهت برخی معابر این منطقه تلاش شده جهت بندی‌ها به گونه‌ای تغییر کند تا بیشترین بهره‌وری از معابر را داشته باشیم به طوری که ترافیک عبوری از منطقه کمتر و تردد با خودروی شخصی محدودتر شود‌. در عین حال تنها ترددهای محدوده بازار در این منطقه شکل گیرد به عنوان مثال برای ساکنین منطقه 14 که می‌خواهند به منطقه 11 بروند، دیگر ورود به محدوده بازار تعریف نشود و مسیرهای جایگزین تعیین شوند.

    ملکی تاکید کرد: در نظر داریم تا با اولویت کاهش حجم عبوری از میدان بهارستان از یک سو و از سوی دیگر کاهش زمان و مسافت دسترسی به خیابان ایران و حذف تقاطع فخرآباد، تغییر مسیر ترافیکی را همزمان با عید سعید فطر اجرا کنیم.

    به گزارش شهرنوشت، شهردار منطقه 12 با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی‌های منطقه‌ای و محله‌ای با استفاده از ظرفیت مساجد، شورایار‌ی‌ها و معتمدان انجام شده است‌، بیان کرد: ایستگاه‌های اتوبوس ضلع شمالی خیابان مجاهدین اسلام نیز به خیابان ناطقی انتقال خواهند یافت‌.

    وی با اشاره به این تغییر مسیرهای ترافیکی توضیح داد: براساس طراحی‌های انجام شده خیابان ابن سینا (حدفاصل میدان ابن سینا تا سه راه مجاهدین اسلام) یکطرفه شمال به جنوب؛ خیابان مجاهدین اسلام (حدفاصل خیابان ابن سینا تا میدان شهدا) یکطرفه غرب به شرق؛ خیابان ناطقی (حدفاصل میدان شهدا تا زرین خامه) یکطرفه شرق به غرب و خیابان اجانلو(حدفاصل خیابان مجاهدین اسلام تا خیابان مردم) یکطرفه شمال به جنوب می‌شود.

    شهردار منطقه12 تاکید کرد: مسیر جایگزین جهت تردد از خیابان ایران به سمت میدان ابن سینا، خیابان ایران ، خیابان زرین خام ، خیابان ناطقی، میدان ابن سینا خیابان ابن سینا و در ادامه مسیر جایگزین جهت تردد از خیابان ایران به سمت میدان بهارستان‌، خیابان ایران‌، خیابان قائن‌، خیابان ابن سینا‌، میدان بهارستان است‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو