فونیکسریمکسبهتام

«ترافیک، نارضایتی و سردرگرمی» در ۲ روز نخست طرح جدید شهری

طرح اصلاح ترافیکی منطقه ۱۲ از همان روز اول شکست خورد

عصر خودرو- در روزهایی که سفرهای تابستانی و عید فطر گره خورد و خیابان‌های تهران را خلوت کرد، طرح «اصلاح ترافیکی منطقه ۱۲» توانست در ۲ روز نخست اجرا چنان گرهی ایجاد کند که باز کردنش جز با دخالت پلیس امکان‌پذیر نبود؛ گرهی که نشانی است از شکست این طرح در بدو اجرا.

طرح اصلاح ترافیکی منطقه ۱۲ از همان روز اول شکست خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصر روز پنج‌شنبه طرح اصلاح ترافیکی، در برخی خیابان‌های محدوده مرکزی تهران واقع در منطقه 12 به اجرا درآمد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدیریت شهری در  این طرح، تردد در خیابان‌های بهارستان، مجاهدین اسلام، قائن، ناطقی، ابن‌سینا و آجانلو دستخوش تغییراتی شد که علاوه بر ایجاد گره‌های ترافیکی، نارضایتی مردم و ساکنان این محدوده را به‌همراه داشت.

    این طرح که به‌گفته شهردار منطقه 12 تهران قرار بود به‌منظور بهبود وضعیت ترافیکی در راستای ارتقای کیفیت زندگی در این منطقه به اجرا درآید، در دو روز ابتدایی آن، مشکلات بسیاری را برای اهالی، سکنه و خودروهای عبوری از این مناطق ایجاد کرد و با به وجود آوردن گره‌های ترافیکی، سرگردانی مردم را به‌همراه داشت.

    در دو روز گذشته گره‌های ترافیکی و قفل شدن معابر واقع در این طرح در حالی رخ داد که روزهای ابتدایی آغازین این طرح، با تعطیلات عید سعید فطر همراه شد و تعداد خودروهای عبوری از این معابر به‌مراتب کمتر از سایر روزهای عادی بود ولی با این حال، مشکلات موجود در طراحی و برنامه‌ریزی طرح مذکور، باعث شد تا خلوتی معابر شهری پایتخت در تعطیلات عید فطر هم نتواند مانع گره خوردن خودروها در خیابان‌های واقع در این طرح شود.

    اطلاع‌رسانی ناقص، در نظر نگرفتن المان‌های ترافیکی، هدایت بار ترافیکی خیابان اصلی به خیابان فرعی و سردرگمی مجریان این طرح از جمله عواملی بود که باعث شد تا عصر روز تعطیلات پنجشنبه و جمعه، خیابان‌های واقع در این طرح، در حالی غروب پرترافیک و ازدحامی را پشت سر بگذارند که بار ترافیکی شهری پایتخت در این دو روز به حداقل خود رسیده بود و خیابان‌های تهران، ساعات خلوتی را به خود می‌دیدند.

    یکی از اهالی که به‌گفته خودش 20 دقیقه‌ای هست که در این خیابان‌ها سرگردان مانده می‌گوید: این چه طرحی است که به‌جای بهتر کردن اوضاع، باعث ترافیک و قفل شدن تمام خیابان‌های اطراف در عصر روز تعطیل شده؟! حتی جالب اینکه افرادی که در تقاطعات و خیابان‌های اطراف گذاشته‌اند، خودشان هم اطلاع دقیقی از تغییرات ندارند و فقط دستپاچه مردم را به‌سمت خیابان‌های فرعی هدایت می‌کنند.

    او می‌گوید: من نمی‌دانم چه‌کسی این طرح را ریخته ولی هر عقل سلیمی می‌داند که وقتی بار ترافیکی میدان شهدا به‌سمت بهارستان را از یک خیابان اصلی مثل مجاهدین به‌سمت این خیابان فرعی (قائن) هدایت می‌کنید و قرار است این «کوچه» جایگزین آن خیابان شود، معلوم است که مسیر قفل می‌شود و امتداد ترافیک آن خیابان‌های اطراف را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    زن جوانی هم که بهت‌زده در مقابل بیمارستان معیری، گره خوردن خودروها در غروب جمعه خیابان مجاهدین اسلام را نگاه می‌کند می‌گوید: دیروز عصر که مأموران شهرداری و پلیس در حال تغییر جهت این خیابان بودند هم، چنین ترافیکی ایجاد شد و تصورم این بود که شاید این ترافیک به‌خاطر عدم اطلاع مردم از مسیرهای جدید است ولی امروز اگر خودتان هم ببینید، متوجه می‌شوید که گره ترافیک این خیابان دلیل دیگری دارد و اگر مأموران پلیس نبودند که راه را نوبتی برای خودروهایی که از کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی اطراف وارد این خیابان می‌شوند، باز کنند این خیابان قفل می‌شد.

     در روز آغاز اجرای این طرح گرچه شهردار منطقه 12 و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جانشین او در خیابان‌های واقع در این طرح حضور داشتند تا از نزدیک شاهد اجرای کامل و بدون عیب و نقص این طرح باشند ولی به نظر می‌رسد با توجه به تغییراتی که در دو روز ابتدایی این طرح و در حین اجرای آن رخ داد، مسئولان شهری نیز به این نتیجه رسیده‌اند که طرح مذکور از همان ساعت اول شکست خورده و باید چاره‌ جدیدی برای آن کرد چراکه قطعاً با در نظر گرفتن بار ترافیکی معمول این معابر، قطعاً شاهد ترافیک سنگین‌تر و شاید فلج کننده‌ای در این بخش از شهر خواهیم بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو