فونیکسریمکسبهتام

عاملان کلاهبرداری از ۴۰۰ راننده وانت بار در اراک دستگیر شدند

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان مرکزی، از دستگیری عاملان کلاهبرداری از ۴۰۰ راننده وانت بار در اراک خبر داد.

عاملان کلاهبرداری از ۴۰۰ راننده وانت بار در اراک دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کیومرث عزیزی افزود: حدود یک ماه پیش، شکایت 400 نفر از رانندگان وانت بار شهرستان اراک در خصوص کلاهبرداری یک شرکت خصوصی از آنان به پلیس آگاهی استان ارجاع شد و پرونده در اختیار تیمی تخصصی از ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس قرار گرفت.
    وی بیان کرد: در تحقیقات مقدماتی از شاکیان، مشخص شد که یک شرکت خصوصی بر اساس قراردادی که از چهار سال قبل با تاکسیرانی و رانندگان خودروهای وانت بار داشته، تکلیف داشته است که حق بیمه ماهیانه رانندگان را طبق ضوابط دریافت و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند.
    فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پرداخت این حق بیمه به دلیل تخلف شرکت مذکور، با وقفه پنج ماه در حساب تامین اجتماعی برای رانندگان خودروهای وانت بار مواجه شد و این اقدام موجب افزایش جرایم دیرکرد حق بیمه برای رانندگان نیز شده است.
    سرهنگ عزیزی اظهار کرد: ابتدا تمام اسناد و مدارک شامل قراردادهای منعقد شده و اسناد وجوه واریزی رانندگان گرفته شد و مورد بررسی قرار گرفت و بررسی ها حاکی از آن بود که در این مدت، حق بیمه رانندگان به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب یک شرکت خصوصی واریز شده اما این شرکت پنج ماه بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی دارد.
    وی تصریح کرد: در ادامه بررسی ها مشخص شد که مدیرعامل این شرکت در قم ساکن بود متواری شده و نماینده این فرد نیز در شرکت پاسخگوی مراجعان نیست.
    فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با احضار نماینده شرکت متخلف و بازجویی تخصصی از وی مشخص شد، سه ماه از حق بیمه رانندگان توسط نماینده شرکت و دو ماه نیز توسط مدیرعامل این شرکت تصاحب شده است.
    سرهنگ عزیزی گفت: با هماهنگی مراجع قضایی دستور جلب مدیرعامل شرکت گرفته شد و با برنامه ریزی دقیق و در تلاشی شبانه روزی متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.
    وی افزود: با تکمیل تحقیقات، هر دو متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند.
    شهرستان اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهرستان بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو