فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

افتتاح تقاطع قدس در قزوین موجب کاهش مصرف سوخت و آلودگی می شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح قدس در شهر قزوین در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای شهر قزوین تاثیر زیادی دارد.

افتتاح تقاطع قدس در قزوین موجب کاهش مصرف سوخت و آلودگی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، وهاب میزانی اظهارداشت: با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح قدس یکی از مهمترین گره های ترافیکی شهر قزوین برطرف می‌شود.

    وی اضافه کرد: بر اساس آمار روزانه 55 دستگاه هزار خودرو از این تقاطع عبور می کنند که گسترش روز افزون سرانه خودرو موجب افزایش حجم بار ترافیکی در تقاطع یادشده می شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اثار نامطلوب افزایش بار ترافیکی در افزایش آلودگی هوا یادآورشد: تناسب نداشتن ظرفیت میدان قدس با حجم خودروهای عبوری، ازدحام و تأخیر زمانی در تقاطع و افزایش مصرف سوخت و به تبع آن افزایش آلودگی هوا موجب شد تا شهرداری قزوین اجرای تقاطع قدس را به عنوان یکی از اولویت های اصلی در سال 94 آغار کند و مطابق برنامه زمان بندی این پروژه تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

    میزانی تصریح کرد: با توجه به محاسبه صورت گرفته در مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین به دلیل تأخیر زمانی به وجود آمده مصرف سوخت در ساعات اوج مصرف 137.81 لیتر درساعت افزایش می یابد که این امر نیز 12 هزار و 760.75 گرم از انواع گازهای CO,HC,NOX را وارد هوا می کند که این افزایش ضمن اتلاف منابع ملی آسیب های دیگری از جمله تهدید سلامتی شهروندان به ویژه ساکنین منطقه یاد شده و بیماران بستری در بیمارستان قدس را به همراه دارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته آلودگی هوای حریم تقاطع ها 29 برابر بیشتر از سایر نقاط شهرهاست، خاطرنشان کرد: با احداث تقاطع قدس سالانه یک میلیون و 327 هزار لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود که با احتساب ارزش سوخت هر لیتر10 هزار ریال، بیش از 13 میلیارد ریال از اتلاف منابع ملی جلوگیری خواهد شد.

    میزانی گفت: احداث تقاطع قدس مزایای دیگری نیز به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به کاهش 12هزار و 300 کیلوگرمی آلایندگی هوا، صرفه جویی در زمان سفر شهروندان، تأمین فضای پارکینگ مناسب برای مراجعین بیمارستان و اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو