فونیکسریمکسبهتام

با امضای قرارداد آناس ایتالیا؛

حضور خارجی‌ها در آزادراه‌های ایران افزایش پیدا می‌کند

عصر خودرو- شرکت دولتی آناس ایتالیا اخیرا از امضای قرارداد با ایران برای ساخت و اداره یک پروژه آزادراه به طول ۱۲۰۰ کیلومتر با هزینه ۳.۶ میلیارد یورو معادل چهار میلیارد دلار خبر داد.

حضور خارجی‌ها در آزادراه‌های ایران افزایش پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، نخستین فاز از این آزادراه به طول 350 کیلومتر تا سال 2022 با هزینه 600 میلیون یورو تکمیل خواهد شد. هدف این پروژه ساخت جاده ای است که بندر امام خمینی (ره) را به بازرگان در مرز ایران و ترکیه متصل کند.

    بر اساس گزارش رویترز، آناس اعلام کرد این قرارداد بدنبال تفاهم نامه ای که در فوریه امضا شد، روز پنج شنبه با وزیر راه وشهرسازی ایران به امضا رسید.

    ایتالیا پس از توافق هسته ای که سال گذشته میان ایران و شش قدرت جهانی به امضا شد و زمینه ساز رفع تحریمهای غربی شد، برای کسب قراردادهای سودآور در ایران به سختی تلاش کرده است. این کشور نخستین مقصد سفر اروپایی دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در ماه ژانویه بود که با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی در دوران پساتحریم انجام گرفت. ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا هم چند ماه بعد در راس یک هیات بازرگانی بزرگ به تهران سفر کرد.

    اما پیش از این احداث آزادراه تبریز-مرند-بازرگان به عنوان نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در یک پروژه آزادراهی کشور، میان وزارت راه و شهرسازی ایران و شرکت ساخت و ساز برگیز اینشااتبه امضا (Bergiz Insaat) رسید. آزادراه 253 کیلومتری تبریز -مرند-بازرگان که جزو اهداف آزادراهی اصلی کشور به حساب می‌آید تیمی از نخستین پایانه‌های مرزی کشور خواهد بود که از نقطه صفر مرزی تا نخستین مرز استان تحت پوشش آزادراهی قرار می‌گیرد. و رسما وارد فرآیند ساخت شده است.

    اتصال این آزادراه به نقاط مرکزی کشور با توجه به تردد قابل توجه خودروهای ترانزیتی ایرانی و ترک در این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اهمیت این آزادراه باعث شد سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای برای سرعت‌گرفتن این اتصال به شکل مستقیم روی آن سرمایه‌گذاری کنند تا با ثبت سرمایه خارجی 65 درصدی برای این آزادراه داخلی رسما کلنگ ساخت نخستین آزادراهی که با سرمایه خارجی تامین اعتبار می‌شود به زمین زده شود.

    معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور سال گذشته در مصاحبه با ایسنا از ارائه پنج طرح آزادراهی واقع در مسیر کریدورهای بین‌المللی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در حمل و نقل ایران خبر داده و اظهار کرده بود:‌ با توجه به جایگاه ایران پیش بینی می‌شود استقبال از این طرح‌ها مطلوب باشد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو