فونیکسریمکسبهتام

۳ دستاورد همکاری با خودروسازان خارجی

عصر خودرو- ارتقای کیفی خودروها، تولید محصولات جدید و دسترسی آسان‌تر به بازارهای جهانی از دستاوردهای همکاری با شرکت‌های خارجی است.

۳ دستاورد همکاری با خودروسازان خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در حال حاضر یکی از سیاست‌های کلی صنعت خودرو ایران همکاری با شرکت‌های معتبر و تراز اول جهانی خواهد بود و خوشبختانه در این راستا تاکنون 2 قرارداد در قالب سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) با شرکت‌های پژو و سیتروئن تنظیم شده که آثار و نتایج خوبی را برای خودروسازی ایران به همراه خواهد داشت.
    به‌طور حتم با همکاری مشترک خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی شاهد ارتقای کیفی خودروها، تولید محصولات جدید و دسترسی آسان‌تر به بازارهای جهانی خواهیم بود. محصولاتی که در جریان همکاری‌های مشترک تولید می‌شوند همگی از محصولات روزآمد اروپا خواهند بود چراکه بسیاری از آنها در نمایشگاه‌هایی که در گذشته در اروپا برپا شده است در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفتند، ضمن اینکه همواره شرکت‌ها محصولات جدید و روزآمد را در نمایشگاه‌های اروپایی عرضه می‌کنند. با توجه به طرح برخی از پرسش‌ها درباره مدل محصولات تولیدی در شرکت‌های مشترک خودروسازان با خارجی‌ها باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه همواره برخی به دنبال زیر سوال بردن و نفی همکاری‌های جدید هستند تا این اقدامات را کوچک جلوه دهند. بازار در مقابل عرضه محصولات جدید تصمیم گیرنده است و چنانچه این محصولات روزآمد نباشند با واکنش بازار مواجه شده و مورد اقبال مصرف‌کنندگان قرار نخواهند گرفت. درحال‌حاضر با توجه به بروزرسانی خطوط تولید و ماشین‌آلات و فناوری در شرکت‌های قطعه‌ساز، بسیاری از قطعات محصولاتی مانند تندر 90 در داخل تولید می‌شوند از این رو چنانچه برای تولید محصولات جدید نیز نیاز به ورود ماشین‌آلات یا فناوری جدیدتر باشد به‌طور حتم قطعه‌سازان داخلی در این زمینه تلاش خواهند کرد. در ارتباط با آشنایی نداشتن با توانمندی قطعه‌سازان داخلی باید به این نکته اشاره کرد نمایشگاهی که به‌تازگی در تکنوسنتر رنو در فرانسه برگزار شد بخشی از توانمندی‌های قطعه‌سازان داخلی در معرض دید خریداران شرکت رنو قرار گرفت تا قطعه‌سازان ایرانی در شبکه تامین جهانی رنو نیسان قرار گیرند. به‌طور حتم همکاری‌های جدید خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی دستاورد مهمی برای صنعت خودرو ایران خواهد داشت. ضمن اینکه در جریان این همکاری‌ها باید برای بازار خودروهای زیر 30 میلیون که بیشترین تقاضای بازار داخل خواهد بود فکری اساسی شود به نحوی که خودرویی در داخل طراحی و تولید شود یا محصولی عرضه شود که در این بازه قیمتی پاسخگوی تقاضای بازار داخل باشد.

    محمدرضا نجفی‌منش - عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط