فونیکسریمکسبهتام

حرکت رو به جلو صنعت خودروهای تجاری نیازمند حمایت مالی

عصر خودرو- معاون توسعه سرمایه گذاری صنعتی ایدرو گفت: پیشرفت در تولید خودروهای تجاری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند تزریق سرمایه به این صنعت است.

حرکت رو به جلو صنعت خودروهای تجاری نیازمند حمایت مالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فرداد دلیری معاون توسعه سرمایه گذاری صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حدود 20 درصد سهام در هر یک از شرکت های بزرگ خودروسازی کشور را در اختیار دارد اما با وجود این سهم اندک تمام تلاش خود را برای اثربخشی بالای این سازمان در ارتقای صنعت خودرو سازی به کار بسته ایم.

    وی در ادامه در خصوص اوضاع تولید خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: شرکت های سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل که خودروهای تجاری مانند کامیون و اتوبوس تولید می کنند، همکاری های بین المللی خود را با شرکت های خارجی بنز و ولوو آغاز کرده اند و در حال حاضر مشغول مذاکره با سایر شرکت های بین المللی هستند.

    دلیری همچنین تصریح کرد: شرکت های خودروسازی کشور مشغول مطالعه و بررسی تولید اتوبوس های برقی هستند، مشکلی که در مورد خودروهای تجاری وجود دارد این است که بر خلاف سایر خودروهای سواری که خریدار آن ها مردم هستند، تولید خودروهای تجاری بدون وجود سرمایه امکان پذیر نیست و با توجه به قیمت بالای محصولات تجاری خریداران از عهده پرداخت نقدی و یکجا بر نمی آیند.

    وی در ادامه اذعان داشت: دولت در حال تهیه دستور العمل هایی است تا با وام های مناسبی که در اختیار متقاضیان قرار می دهند آن ها بتوانند سفارشات خود را به خودرو سازان ارائه کنند.

    دلیری گفت: در صورتی که سرمایه کافی در اختیار خودروسازان در بخش خودروهای تجاری قرار نگیرد، صنعت در این زمینه حرکت رو به جلویی نخواهد داشت.

    دلیری درخصوص همکاری های بین المللی در جهت ارتقای فناوری در موتورهای خودرو عنوان کرد: در چارچوب بهره برداری از دانش روز دنیا همکاری خود را با موسسه نفت فرانسه که بیش از 70 سال سابقه کار در زمینه سوخت و انرژی دارد با تبادل اطلاعات و بهره گیری از بیش از 4500نفر استاد و پژوهشگر و اختراعات متنوعی که دارند آغاز کرده ایم .

    وی در پاسخ به اظهارات رئیس بانک مرکزی ایران که عنوان کرده بود بیشترین بودجه در اختیار بخش تولید و صنعت قرار داده شده ولی تا کنون برنامه ای برای تقویت صنعت در وزارت صنعت کلید نخورده گفت: زمینه های فعالیت وزارت صنعت بسیار وسیع است و یکی از برنامه هایی که در زمینه صنعت خودرو سازی مطرح شده مبحث مرتبط با تولید موتورهای جدید است و طرح خودروهای هیبریدی که در دستور کار قرار دارد.

    دلیری همچنین عنوان کرد: از آنجایی که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از نهادهای دولتی محسوب می شود از تسهیلات بانک ها محروم است لذا تنها از منابع تخصیص یافته خود می تواند بهره مند شود و اخیرا پروژه ای را با همکاری های بین المللی نهایی کرده ایم و با سرمایه گذاری مشترک تولید گیربکس اتوماتیک را خواهیم داشت که برای دو خودروسازی بزرگ کشور قابل استفاده است.

    وی در مورد گیربکس های جدید اظهار داشت: ماشین هایی که در خودروسازی های داخلی قرار است از این گیربکس ها استفاده کنند در مرحله آزمایش قرار دارند تا طی یک سال آینده بتوانیم این گیربکس را برای اولین بار وارد بازار داخلی کنیم.

    دلیری در پایان بیان کرد:در خصوص مبحث دیگری که توسط ایدرو در دست پیگیری است می توان به تولید دو نوع موتور کم مصرف و مطابق با استانداردهای یورو6 و موتور سیکلت های برقی در صنعت خودروسازی اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو