فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین:

تردد وانت بارها در محورهای برون شهری قزوین ساماندهی می شود

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: با ابلاغ دستور العمل ساماندهی تردد وانت بارها در محورهای برون شهری جاده ای، از ابتدای آبان ماه امسال اجرایی می شود.

تردد وانت بارها در محورهای برون شهری قزوین ساماندهی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، رحمت شعبانی اظهار کرد: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار وایجاد نظم و قاعده در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقا سطح ایمنی جاده های کشور دستورالعمل لازم در این رابطه در سطح کشوری تهیه وتدوین شده است.

    وی تصریح کرد :با استناد به ماده 7 قانون تغییر نام وزارت راه وآیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وبر اساس مصوبه 27 بهمن ماه هیئت وزیران مبنی بر حذف بند 5  ماده یک آیین نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از برگه های صورت وضعیت وبارنامه و ماده 2 قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت وبارنامه وقانون تجارت الکترونیکی، این ساماندهی انجام می شود.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین عنوان کرد : این دستور العمل از اول آبانماه سال جاری ابلاغ می شود و طبق آن شرایط فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک(وانت بار) برون شهری بر اساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل ونقل برون شهری و روستایی خواهد بود.

    وی افزود : در این راستا دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت برای متقاضیان رانندگی وانت بار کافی است و افرادی که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی بلامانع است.

    وی گفت: بر این اساس برای ورود به بخش و صدور مجوز فعالیت حداقل سن رانندگان وانت بار 23 سال و حداکثر 55 سال است.

    شعبانی خاطر نشان کرد: شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده ای، درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن حداکثر سن 15 سال خودرو، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر، ارتفاع و طول بار مجاز و... باشد.  

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین در پایان گفت: متقاضیان و فعالان بخش حمل و نقل سبک بین شهری می توانند از طریق روش های تعیین شده چون صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل موجود، تاسیس و بهره برداری از شرکت های اختصاصی حمل ونقل سبک بین شهری به منظور صدور بارنامه و صدور بارنامه توسط راننده واجد شرایط اقدام کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو