فونیکسریمکسبهتام

چندکامیون‌قطعات‌خودروهای مسروقه در مخفیگاه دزدان

عصر خودرو- با کشف چند کامیون لوازم و قطعات خودروهای مسروقه در مخفیگاه دزدان سابقه دار، راز سرقت تعداد زیادی از خودروهای نسبتا گران قیمت در مشهد فاش شد.

چندکامیون‌قطعات‌خودروهای مسروقه در مخفیگاه دزدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خراسان، از مدت ها قبل پرونده هایی در پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل می شد که مالباختگان مدعی بودند از خواب که بیدار شده اند اثری از خودروهای پارک شده مقابل منزلشان نبود! با افزایش پرونده سرقت های خودرو مشخص شد که افرادی به صورت باندی و حرفه ای در مشهد اقدام به سرقت می کنند بنابراین به دستور سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از ماموران زبده اداره مبارزه با سرقت مامور رسیدگی به پرونده های مذکور شدند.

    این در حالی  است که دزدان حرفه ای هیچ سرنخی از خود برجا نمی گذاشتند و هرگونه آثار جرم را از بین می بردند.

    گزارش خراسان حاکی است: پرونده سرقت خودروها در مشهد زمانی شکل پیچیده تری به خود گرفت که بررسی های کارآگاهان مشخص کرد خودروهای مذکور در انواع مختلف سرقت شده اند و دزدان حرفه ای خودروهایی مانند زانتیا، پژو، سمند و گاهی نیز پراید را سرقت کرده اند! این گونه بود که تجزیه و تحلیل های کارشناسی کارآگاهان به سوی یافتن سرنخی مشترک از پرونده های سرقت خودرو در مشهد کشیده شد. پس از جمع آوری اسناد و بررسی شگرد دزدان حرفه ای مشخص شد که اعضای باند مذکور از سارقان سابقه داری هستند که هر کدام از آن ها در سرقت یکی از انواع خودروها تبحر دارند به همین دلیل نیز خودروهای متفاوت با شگردهای یکسان سرقت شده است.

    به همین منظور گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی نیز به کمک کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آمدند و بدین ترتیب عملیات پلیس در چند شاخه گوناگون ادامه یافت. تحقیقات غیرمحسوس و به کارگیری منابع و مخبران محلی، کارآگاهان را به سوی جوان سابقه داری کشاند که قبلا نیز به اتهام سرقت و مالخری دستگیر شده بود.

    بنابراین گزارش متمرکز شدن اطلاعات و بررسی سوابق مجرمان حرفه ای بیانگر آن بود که پلیس با اعضای یک باند خطرناک و سابقه دار  رو به رو است که سردسته آنان 7 فقره سابقه کیفری و حتی اتهام آدم ربایی را در کارنامه سیاه خود دارد.

    بنابراین کارآگاهان با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی و در یک عملیات غافلگیرانه سردسته این باند را صبح سه شنبه گذشته در جاده قدیم قوچان شناسایی و دستگیر کردند. با اعترافات این متهم پرونده سرقت های خودرو در مشهد وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان در شاخه ای دیگر از این عملیات 2 تن از اعضای این باند را نیز داخل باغی در جاده شاندیز به دام انداختند.

    این در حالی بود که تحقیقات نشان می داد کارآگاهان با گروه 9 نفره ای از یک باند حرفه ای  رو به رو هستند که خودروهای مسروقه را با پلاک های جعلی به مینودشت منتقل و در مخفیگاه خودشان اقدام به بازکردن قطعات خودرو می کنند.

    در حالی که سرنخ خودروهای مسروقه به مینودشت کشیده شده بود کارآگاهان با کسب مجوز قضایی عازم شمال کشور شدند و 2 عضو دیگر این باند را نیز در حالی دستگیر کردند که در مخفیگاه آنان مقادیر زیادی لوازم و قطعات خودرو به چشم می خورد. دزدان حرفه ای در همان مراحل اولیه بازجویی اعتراف کردند قطعات اوراقی خودروها را به فروش می رساندند و برخی از موارد را نیز با سندهای جعلی فروخته اند.

    گزارش خراسان حاکی است: شنبه گذشته 2 کامیون حاوی 10 تن لوازم خودروهای مسروقه از مینودشت به مشهد منتقل شد که تاکنون لوازم و قطعات 25 دستگاه خودروی مسروقه شناسایی شده است.

    سردسته این باند در اعترافات خود گفت: زمانی که مالکان خودروهای پارک شده خواب بودند خودرو را بکسل و در چند کوچه بالاتر و با شگردی خاص آن را روشن می کردیم سپس با قرار دادن پلاک جعلی روی خودرو، آن را به مینودشت می بردیم و اوراق می کردیم.

    بنابراین گزارش، به دستور سرهنگ رزمخواه، تحقیقات گسترده کارآگاهان برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند و کشف سرقت های احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو