فونیکسریمکسبهتام

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌‌ها‌ اعلام کرد

استفاده از فناوری روسازی بتنی در بزرگراه‌ها برای اولین بار

عصر خودرو- معاون ساخت وتوسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها گفت: برای اولین بار در کشور اجرای عملیات روسازی بتنی با استفاده از ‌ماشین‌آلات روز دنیا در محور گناباد- قاین-بیرجند به طول ۴۰ کیلومتر آغاز شد.

استفاده از فناوری روسازی بتنی در بزرگراه‌ها برای اولین بار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌، خیرالله خادمی با اعلام این خبر بیان کرد: همزمان با آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم از باند دوم محور گناباد- قاین- بیرجند، اجرای عملیات روسازی بتنی در 40 کیلومتر از این محور با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و آخرین تکنولوژی‌ در این زمینه و برای اولین بار در کشور آغاز شد.

    وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای روسازی بتنی در 10 درصد از جاده‌ها اظهار داشت: به منظور اجرای روسازی بتنی در این محور پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا وارد کشور شده و برای اولین بار در این پروژه به کار گرفته شده است.

    خادمی با تاکید بر مزایای این نوع روسازی تصریح کرد: روسازی بتنی در دنیا سوابق بالایی دارد و آنچه برای ما در راستای اجرای این طرح اولویت دارد بالا رفتن طول عمر رویه و صرفه‌ اقتصادی است و با توجه به اینکه امروز در کشور تولید سیمان مازاد است باید برای مصرف آن برنامه‌ریزی شود بنابراین در بخش جاده‌سازی با اجرای این طرح می‌توانیم از مازاد تولید سیمان استفاده کنیم؛ همچنین این نوع روسازی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی نیز نقش اساسی دارد.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها به دستگاهی که برای اجرای طرح روسازی بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: راندمان این دستگاه 500 متر در طول روز است و با توجه به این امر پیش‌بینی می‌شود در طول 40 کیلومتر محور گناباد – قاین – بیرجند عملیات روسازی تا سال آینده به اتمام برسد.

    خادمی با اشاره به اجرای 330 کیلومتر راه و بزرگراه در استان خراسان جنوبی ‌گفت: در همه محور‌های منتهی به خراسان جنوبی عملیات احداث باند دوم در حال اجرا بوده ولی اولویت اصلی سرعت بخشیدن به اجرای عملیات باند دوم محور قاین – بیرجند است.

    وی ‌اظهار داشت: این محور به ویژه در  محدوده بیرجند به قاین بالاترین رشد ترافیک را طی سه سال گذشته در کشور داشته است و تکمیل این بزرگراه نقش اساسی در کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ترانزیت کالا به کشورهای آسیانه میانه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو