فونیکسریمکسبهتام

خانه تکانی ترافیکی تهران در آستانه سال جدید تحصیلی

عصر خودرو- معاون شهردار تهران در جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری های مناطق ۲۲ گانه پایتخت که به فاصله ۶ هفته تا بازگشایی مدارس برگزار شده بود، با تأکید بر لزوم خانه تکانی ترافیکی ۲۲ منطقه تهران در آستانه سال جدید تحصیلی گفت: با توجه به محدودیتهای موجود در ناوگان، هیچ خط جدیدی در اتوبوسرانی ایجاد نمی‌شود و فقط خطوط موجود جا به جا می‌شوند.

خانه تکانی ترافیکی تهران در آستانه سال جدید تحصیلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، دکتر مازیار حسینی افزود: تعدادی از خطوط اتوبوسرانی وجود دارند که از قدیم به صورت سنتی فعال بوده اند و در حال حاضر، ادامه فعالیت آنها معنا و مفهوم چندانی ندارد، ضمن این که اگر هدف از راه اندازی خطوط بی آر تی سرعت بخشیدن به جا به جایی مسافران بود اما این مهم با توجه به وجود خط‌های عادی به موازات خطوط بی آر تی، آنطور که انتظار داریم، محقق نشده و لذا خطهای موازی باید حذف شوند.

    وی با اعلام این که موضوع انجام اصلاحات در خطوط حمل و نقل عمومی، نیازمند بازنگری متمرکز است و به این منظور، علاوه بر 22 مشاور ترافیکی در 22 منطقه، باید یک مشاور مادر نیز به کار گیریم و در انجام امور تلاش کنیم تا تصمیم سازی و   تصمیم گیری مخدوش نشود، تأکید کرد: وقتی ایستگاه مترو در نقطه ای از شهر افتتاح می شود، قاعده بازی پیرامون آن نقطه عوض می شود و به عنوان نمونه، خطوط اتوبوسرانی منتهی به ایستگاه های مترو باید مورد بازنگری قرار گیرند.

    ترافیک موضوعی چند بُعدی است و باید چند وجهی به آن نگاه کنیم

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که پایانه های حمل و نقل درون شهری، محل های مهمی اند که در طراحی آنها باید نکاتی همچون ورودی و خروجی، معماری و نور مورد توجه قرار گیرند، اظهار کرد: عمدتاً مشاوران ما ترافیکی هستند در صورتی که بحث های ما فقط مباحث ترافیکی نیست، چرا که ترافیک موضوعی چند بُعدی است که باید از وجوه مختلف به آن نگاه کنیم و مشاوران ما نیز باید چند وجهی باشند و این نکته را نباید فراموش کنیم که کار ما صرفاً ترافیک نیست، بلکه ترافیک محور است.

    حسینی با بیان این که کار در شهر به ویژه کار ترافیکی، نوعی نمادسازی است و تحقق آن در فعالیت های حمل و نقلی به راحتی قابل انجام است و باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در این میان، مناطق قدیمی خیلی مهم اند که باید مورد بازنگری قرار گیرند و به همین دلیل است که منطقه 12 از اهمیت ویژه‌ای نزد مدیریت شهری برخوردار است.

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،وی با طرح این سوأل که خط کشی معابر را برای چه انجام می دهیم؟ خاطرنشان کرد: پاسخ این پرسش بسیار روشن است و آن این است که خط کشی در مرحله نخست برای تامین ایمنی پیاده ها و سواره ها در مرحله بعد جهت ایجاد نظم و انضباط در شهر و معابر شهری انجام شود و اگر خط کشی ضد ایمنی عمل کند که فلسفه وجودی آن است، باید از خیر آن بگذریم و عطای آن را به لقایش ببخشیم.

    تغییر چهره 4 پایانه مسافربری تهران تا آبان

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که شهرداری تهران، 23 معاون حمل و نقل و ترافیک دارد که یک نفر در ستاد و 22 نفر در 22 منطقه مستقر هستند، اظهار کرد: معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق، نمایندگان معاون شهردار تهران در مناطق هستند.

    حسینی با بیان این که لازم است سازمان تاکسیرانی، ساماندهی پایانه های درون شهری تاکسی را از منطقه 12 آغاز کند و سپس نسبت به سامان بخشی این پایانه در 21 منطقه دیگر اقدام کند، تصریح کرد: البته خانه تکانی در پایانه های برون شهری مسافربری آغاز شده و اقداماتی همچون اصلاحات ترافیکی، امنیت کامل، نظافت دقیق، خط کشی معابر و زیباسازی و نورپردازی محوطه در دستور کار قرار گرفته و تا آبان وقت داده ام که انجام این اقدامات در هر 4 پایانه مسافربری تهران انجام شود.

    وی با تأکید بر این که معاونان حمل و نقل و ترافیک 22 منطقه تهران یک ماه وقت دارند تا قبل از بازگشایی مدارس، دستی به سر و روی شهر بکشند و با آمادگی کامل به استقبال آغاز سال جدید تحصیلی بروند، اضافه کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی نیز باید به وضعیت ایستگاه های محلی و نظافت این ایستگاه ها رسیدگی کند و به عنوان نمونه، رَمپی که احداث شده تا افراد معلول با ویلچر از آن بالا رفته و سوار اتوبوس شوند اما افراد سالم هم با ویلچر نمی توانند از آن بالا بروند را اصلاح کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو