فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

تکمیل آورده دولت در آزادراه تهران-شمال

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به پروژه آزادراه تهران-شمال باید با بنیاد مستضعفان تفاهم شود، گفت: دولت آورده خود را در این آزادراه تکمیل کرده است.

تکمیل آورده دولت در آزادراه تهران-شمال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران-شمال و حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این پروژه، گفت: در حال حاضر بنیاد مستضعفان به عنوان شریک دولت در آزادراه تهران ـ شمال برنامه‌های مناسبی را برای تکمیل این آزادراه ارائه داده است، ضمن آنکه دولت از عملکرد بنیاد در این آزادراه راضی است.

    وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در پروژه آزادراه تهران ـ شمال با بنیاد مستضعفان قرارداد بسته است، اظهارداشت: اگر موضوع جذب سرمایه‌گذار در این آزادراه مطرح باشد، لازم است بنیاد مستضعفان هم در جریان قرار گیرد. به گفته وزیر راه و شهرسازی، دولت آورده خود را در آزادراه تهران شمال تکمیل کرده است.

    آخوندی در خصوص ساخت راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان، گفت: لازم است ایستگاه دسترسی به راه‌آهن سریع‌ السیر تهران ـ قم ـ اصفهان در مرکز شهر تهران احداث شود و این منطقی نیست که از شهر آفتاب ایستگاه اولی داشته باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احداث ایستگاه در فرودگاه امام خمینی هم مد نظر این پروژه است، اظهار داشت: مردم باید با قطار سریع‌السیر به فرودگاه امام دسترسی داشته باشند، ضمن اینکه تاکید می‌کنم ایستگاه‌های قم و اصفهان باید درون شهرها باشد.

    وی با اعلام اینکه بازگشایی اعتبارات اسنادی از کشور چین با رقم 2.2 میلیارد دلار انجام شده است، گفت: این پروژه از سال‌های گذشته در نظر گرفته شده بود، اما قرارداد آن به امضاء نرسید و در دوره جدید با افزودن مسیر تهران ـ قم قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

    آخوندی ادامه داد: در طراحی جدید در نظر است پس از انتقال ایستگاه‌های واقع در خارج از شهر به داخل شهر، ایستگاه‌های مورد نظر را به وسیله مترو با ایستگاه‌های متروی داخل شهرهای قم و اصفهان متصل کنیم. همچنین درباره اتصال این راه‌آهن سریع‌السیر به راه‌آهن اصفهان ـ شیراز جلساتی برگزار کرده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو