فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اعلام کرد

افزایش تعرفه‌‌‌ عبور «کامیون‌‌های ترانزیت‌ ایرانی» از خاک ترکمنستان

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: ترکمنستان تعرفه عبور کامیون‌‌های ترانزیت ایرانی از خاکش را ۹۰ دلار افزایش داد و در کنار آن به ازاء هر کیلومتر پیمایش، یک دلار دریافت می‌کند که ایران نیز در اقدامی متقابل حداکثر تا فردا عوارض کامیون‌‌های ترانزیت ترکمنستان را افزایش می‌دهد.

افزایش تعرفه‌‌‌ عبور «کامیون‌‌های ترانزیت‌ ایرانی» از خاک ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدجواد عطرچیان  درباره افزایش تعرفه عوارض کامیون‌های ترانزیت عبوری ایرانی از ترکمنستان اظهار داشت:‌ ترکمنستان به تازگی نسبت به افزایش تعرفه کامیون‌های ترانزیت عبوری ایرانی از خاک این کشور اقدام کرده است، البته این افزایش تعرفه مشمول کامیون‌های ایرانی که به خاک این کشور وارد می‌شوند و کالا به مقصد این کشور دارند، نیست.

    وی ادامه داد: کشور ایران هم برنامه‌ریزی کرده است، ظرف امروز و فردا طی هماهنگی با ارگان‌های ذیربط نظیر وزارت امور خارجه، نسبت به افزایش تعرفه عوارض عبور برای‌ کامیون‌های ترانزیت ترکمنستان که از خاک ما عبور می‌کنند، اقدام کند.

    مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری بیان کرد: بدین ترتیب رفتار متقابل با کامیون‌داران ترانزیتی ترکمنستان خواهیم داشت و عیناً همان رقم عوارض که آنها از کامیون‌‌ها‌ی ترانزیتی ما دریافت می‌کنند، ما نیز از کامیون‌های ترانزیتی ترکمنستان دریافت خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد، به منافع شرکت‌های حمل و نقلی ایرانی خدشه‌ وارد شود.

    عطرچیان توضیح داد: تأکید می‌کنم که این افزایش تعرفه فقط مخصوص کامیون‌های ترانزیتی است و تعرفه عوارض عبور کامیون‌هایی که به صورت دو جانبه بین ایران و ترکمنستان تردد می‌کنند، افزایش نیافته است.

    وی ادامه داد: ‌سالانه 85 هزار دستگاه کامیون ایرانی به کشور ترکمنستان می‌روند و همان رقم تعرفه 160 دلار قدیمی را پرداخت می‌کنند.

    مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری افزود: این تصمیم فقط مخصوص کامیون‌های ترانزیتی ایرانی است که از خاک ترکمنستان‌ به مقاصدی نظیر تاجیکستان،‌ قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان‌ می‌روند؛ تعداد این کامیون‌ها که از خاک ترکمنستان عبور می‌کنند، سالانه حدود ‌حدود 6 تا 7 هزار دستگاه‌ هستند.

    وی اظهار داشت: در عوارض جدید برای کامیون‌های ترانزیتی ایران که از سوی ترکمنستان وضع  شده است، به ازای هر یک کیلومتر پیمایش در کشور آنها، یک دلار اخذ می‌شود، ضمن آنکه نرخ عوارض عبور به ازای هر کامیون از 160 دلار به 250 دلار افزایش یافته است.

    عطرچیان بیان کرد: ‌کامیون‌های ترانزیتی کشور ترکمنستان از ایران به ترکیه می‌روند که ما نیز در اقدامی متقابل، ظرف امروز و فردا عیناً همان رقم را از آنها دریافت خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو