فونیکسریمکسبهتام

روان سازی ترافیک پل صدر و تغییر تدریجی ساز و کار پارک حاشیه ای

عصر خودرو- معاون شهردار تهران گفت: هدفمان این است که با تغییر تدریجی ساز و کار پارک حاشیه ای، امکان توقف در محدوده مرکزی شهر را به تدریج حذف نموده و به نوعی عمل کنیم تا دو طرف معابر مرکز شهر را از زیر چرخ خودروها خارج نموده و به زیر پای عابران پیاده باز گردانیم.

روان سازی ترافیک پل صدر و تغییر تدریجی ساز و کار پارک حاشیه ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، مازیار حسینی  در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق 22 گانه پایتخت افزود: اگر درآمدی بابت پارک حاشیه‌ ای متصور باشیم، از این درآمد چشم پوشی می کنیم و این درآمد را نمی ‌خواهیم، ضمن این که موضوع پارکینگ‌ که به شدت مورد کم توجهی قرار گرفته را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد.

    وی با اعلام اینکه در پهنه ‌های تجاری در خارج از کشور، اجازه پارک یک دستگاه خودرو را هم در حاشیه خیابان نمی‌ دهند و در این پهنه‌ ها، حتی یک خودروی پارک شده در کنار خیابان نیز به چشم نمی‌ خورد، تأکید کرد: در بسیاری از شهرهای جهان، نه تنها طبقات زیرین تمام ساختمان‌ ها، بلکه سقف برخی ساختمان ها نیز به پارکینگ اختصاص دارد.

    خط‌ کشی جلوه ترافیکی شهر است

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر ساختمانی که بخواهد ساخته شود، بدون تأمین پارکینگ مورد نیاز واحدهای خود ساختمان و تأمین ضریب نفوذ بالا، ‌نباید اجازه ساخت داشته باشد، اظهار کرد: یک بار برای همیشه باید روی موضوع مهم کمبود پارکینگ که در بسیاری از نقاط شلوغ شهر از میدان قدس گرفته تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و از میدان امام حسین (ع) گرفته تا میدان انقلاب اسلامی مشکل ایجاد نموده، تمرکز نماییم.

    حسینی با بیان این که یکی از بزرگراه‌های مهم شهر همچون شهید چمران یا شهید همت به عنوان الگوی سایر بزرگراه ها باید به شکل استاندارد و ویژه و با استفاده از توانایی پیمانکاران توانمند داخلی از نظر امکانات و تجهیزات ترافیکی همچون خط‌ کشی مورد بازنگری قرار گیرد، تصریح کرد: خط‌ کشی، جلوه ترافیکی شهر است و اگر به درستی انجام شود، علاوه بر کمک به نظم بخشی به معابر شهر، باعث زیبایی شهر نیز می‌ شود.

    وی با تأکید بر این که به منظور روان سازی جریان ترافیک عبوری از روی بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش باید تا اول مهر و قبل از بازگشایی مدارس، دسترسی ‌های اضطراری پل صدر و تونل نیایش در ساعات اوج ترافیک بسته شده و صرفاً در غیر ساعات اوج باز شود، خاطرنشان کرد: البته این اقدام باید در قالب یک نقشه اطلاع‌ رسانی که از تابلوهای وی ام اس بزرگراهی تا اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی را در بر می گیرد، به آگاهی شهروندان رسانده شود.

    هیچ بهانه ای برای کم کاری پذیرفته نیست

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که هیچ بهانه ای برای کم کاری پذیرفته نیست و در این میان، مصالحی که در تجهیزات ترافیکی به کار می روند، باید از مبادی مجاز خریداری شده و از استانداردهای پیش بینی شده برخوردار باشند، اظهار کرد: هر چند مسئولیت دریچه های معابر در حوزه فنی و عمرانی تعریف شده اند اما شکستگی دریچه های مربوط به کنترل ترافیک در سطح شهر به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

    حسینی با بیان این که در حال حاضر در بحث دریچه های معابر، موقعیت خوبی داریم و عموماً دریچه ها همسطح هستند، تصریح کرد: هر جا حفاری می شود، پس از انجام کار، محل حفاری شده باید کاملاً همسطح شده و هیچ گونه عیب و نقصی نداشته باشد.

    بنا بر گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در پایان با تأکید بر اینکه چراغ های راهنمایی و خطوط سفید، نمادهای نظم و انضباط در ترافیک محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: چراغ‌های راهنمایی باید سالم و تمیز بوده و خطوط سفید می بایست مرتب و منظم باشند تا بتوانند مردم را به رعایت نظم و انضباط در شهر و معابر شهری، ترغیب و تشویق کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو