فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبر داد

آغاز مطالعات عملیاتی راه اندازی LRT در منطقه ۱۲

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از آغاز مطالعات عملیاتی راه اندازی LRT در منطقه ۱۲ خبر داد.

آغاز مطالعات عملیاتی راه اندازی LRT در منطقه ۱۲
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید مازیار حسینی افزود: بازدید از معابر، پیاده راه ها و شبکه حمل و نقل عمومی منطقه تاریخی 12 با هدف ساماندهی ترافیکی با رویکرد ارتقاء کیفیت زندگی این محدوده انجام شد که در این بازدید میدانی میدان بهارستان ، چهارراه شهید مصطفی خمینی ، 15 خرداد شرقی ، پامنار، چهارراه گلوبندک ، زیرگذر مترو گلوبندگ و میدان حسن آباد به صورت پیاده ، با خودرو ون و قطار های چرخ لاستیکی مورد بازدید قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه در این بازدید میدانی مدیران ارشد سازمان حمل و نقل و ترافیک با مسائل  و مشکلات منطقه از نزدیک آشنا شدند ؛ ادامه داد: منطقه 12 به عنوان منطقه ویژه مورد توجه مدیریت شهری است و تمامی برنامه ریزی ها در قالب طرح انضباط شهری و در جهت ارتقاء کیفیت زندگی ، همچنین بازگشت حیات و هویت تاریخی به  این محدوده است.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: متاسفانه این منطقه مورد بی توجهی تاریخی قرار گرفته و زندگی شبانه در این محدوده  که جاذبه های گردشگری را در درون خود جای داده ؛ از بین رفته است ، این در حالی است که توسعه پیاده راه ها در این منطقه با اقبال عمومی مردم روبه رو شده است.

    حسینی با بیان اینکه هرچند امکان دارد اجرای هر طرح شهری که نفع عموم مردم را در نظر دارد ، با مخالفت و اعتراض هایی روبه رو شود،  یادآور شد: برای مدیریت شهری تهران همیشه جلب رضایت حداکثری شهروندان مهم بوده است.

    LRT به قلب تاریخی تهران می رود

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده مدهای جدید حمل و نقلی در منطقه 12 راه اندازی می شود، بیان کرد:  یکی از پروژه های مهم ترافیکی و حمل و نقلی منطقه 12 ؛ راه اندازی خط  LRT است. با توجه به اینکه این مد حمل و نقلی در دنیا به  پاک ، ایمن و دوستدار مردم بودن معروف است ؛ اکنون مطالعات عملیاتی ، اجرایی آن در منطقه 12 آغاز شده است.

    فقر معابر بزرگراهی در منطقه 12

    مازیار حسینی با بیان اینکه کمترین سطح معابر بزرگراهی پایتخت به طول یک کیلومتر در منطقه 12 قرار دارد ؛ تاکید کرد: این در حالی است که بیشترین حجم سفر به صورت روزانه به این منطقه انجام می شود.

    وی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می دهد روزانه این منطقه پذیرای یک میلیون و 800 هزار مسافر است ، گفت: این حجم بالای تقاضای سفر در حالی در منطقه 12 روی می دهد که زیرساخت های شهری و ترافیکی لازم برای پاسخگویی در این منطقه وجود ندارد.

    معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه بین ظرفیت زیرساختی و تقاضای ترافیکی منطقه ارتباطی وجود ندارد ؛ افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد معادله ناعادلانه ای در این منطقه هستیم که باعث شده توازن بین ظرفیت زیر ساختی و تقاضای ترافیکی در منطقه 12 برهم خورده و کفه تقاضا سنگین تر از ظرفیت ترافیکی آن است.

    وی در ادامه با بیان اینکه وجود مترو نقطه قوت منطقه است ، ادامه داد:  تعدادی از ایستگاه های دو خط 6 و7 مترو در داخل و مرزهای منطقه 12 قرار دارد ، به همین دلیل بعد از اتمام این دو خط مترو منطقه تاریخی 12 نیاز به بازچینش مجدد شبکه و ایستگاه های حمل و نقل عمومی دارد.

    به اعتقاد حسینی؛ توسعه خط اتوبوس برقی به عنوان خطوط سوپرویژه که حمل و نقل صددرصد پاک است ؛ باید در این منطقه توسعه بیشتری پیدا کند.

    طرح ترافیک به تنهایی برای مدیریت هوشمند ترافیک منطقه 12 کافی نیست

    شهردار منطقه 12 نیز با ارائه گزارشی از وضعیت ترافیکی منطقه تاکید کرد: طرح ترافیک به تنهایی برای مدیریت ترافیک در این منطقه کافی نیست و باید از ابزارهای دیگر برای روان سازی ترافیک در این محدوده تاریخی استفاده کرد.

    عابد ملکی با اشاره به تجربه های جهانی در مراکز تاریخی شهرها گفت: یکی از این نیازها استفاده از پارکینگ های هوشمند و مدیریت پارک های حاشیه ای است.

    وی با اشاره به اجرای پروژه مسیرهای دوچرخه سواری در منطقه با نصب رک های دوچرخه  افزود: رک های دوچرخه در نقاط مختلف منطقه نصب شده اما متاسفانه چرخ های دوچرخه ها دزدیده شدند. اعتقاد داریم که باید فرهنگ دوچرخه سواری در این محدوده ایجاد شود.

    ملکی اجرای طرح مدیریت بار و کالا در بازار تهران را یکی دیگر از برنامه های منطقه برای ایجاد انضباط شهری در این محدوده نام برد و یادآور شد:  برای توسعه مدیریت بار و کالا و همچنین مدیریت ترددهای اضافی و خروج تاکسی ها به منطقه نیازند هوشمند سازی هستیم.

    به گفته وی ایجاد سامانه هوشمند رزرو اینترنتی پارکینگ های طبقاتی و همچنین گران کردن هزینه پارک حاشیه ای یکی دیگر از اقدامات مدیریتی برای بهبود وضعیت ترافیکی منطقه است.

    شهردار منطقه 12 استفاده از موتورهای برقی در این منطقه را یکی دیگر از دغدغه های شهرداری تهران دانست و بیان کرد:  باید بتوانیم تسهیلات لازم در خصوص استفاده از موتورهای برقی به جای موتور سیکلت های کاربراتوری به پیک های موتوری ارائه کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو