فونیکسریمکسبهتام

ارزش‌گذاری و تقدیر از تجربیات، نماد صداقت در سایپا

عصر خودرو- در این شماره یکی از ویژگی‌های بارز اخلاق جمعی را که خوشبختانه نمودهای بسیار روشن و مشخصی در سایپا داشته و از مدیران ارشد تا کارکنان، مشارکت بسیار فعالی نیز در آن وجود دارد مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ارزش‌گذاری و تقدیر از تجربیات، نماد صداقت در سایپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت، به طور اصولی یکی از مولفه‌هایی که در محیط جمعی می‌تواند دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و فضای همکاری جمعی را تقویت کند، شناسایی خدمات افراد و برخورد قدرشناسانه با آن است که خوشبختانه در شرکت، بسیار مطلوب با آن مواجه شده‌اند و همه اجزای سازمان اهتمام جدی نسبت به آن دارند. اینکه کارکنان یک سازمان مجموعه‌ای از وظایف را به عهده داشته و براساس اجرای آن مورد سنجش و قضاوت قرار می‌گیرند، یک امر معمول در همه سازمان‌ها در دنیاست؛ اما در کنار آن برخورد و بازخوردی که از انجام وظایف خود از دیگران دریافت می‌کنند، اصلی است که وجود آن لازمه تقویت حس مشارکت و مسئولیت‌پذیری و همچنین ارتقای تعهد سازمانی است.

    ممکن است اجزای انسانی یک سازمان، وظایف و ماموریت‌های روزمره خود را به‌طور خودکار انجام دهند و با هیچ واکنشی از محیط اطراف نیز روبه‌رو نشوند، در این حالت درست است که کارها پیش می‌رود اما انگیزه و احساس مسئولیت در کنار تعلق سازمانی در این اجزا وجود ندارد و آنها، وظایف را تنها با هدف رفع تکلیف و مسئولیت از خود انجام می‌دهند. اما چنانچه کنشگران احساس کنند عملکرد آنها مورد قضاوت قرار گرفته و با هر اقدام صحیح ومتعهدانه، با واکنش تشکرآمیز سازمان روبه‌رو می‌شوند، به طور یقین انگیزه انجام کار در آنها صدچندان خواهد شد و تعلق خاطر بیشتری به محیط کار خود پیدا خواهند کرد.

    خوشبختانه مقوله ارزش‌های سازمانی و توجه جدی به آن در این گروه خودروسازی در حال گسترش است و همزمان با ترویج این فرهنگ در سازمان، ارزش‌گذاری و تقدیر از خدمات کارکنان نیز روز به روز مصادیق بیشتری به خود می‌بیند؛ امروز شاهدیم که مدیران ارشد در حد بضاعت خود، تلاش می‌کنند وقت مشخصی را به این موضوع اختصاص داده و مجموعه مدیران میانی را نیز به توجه جدی به آن ترغیب و تشویق کنند. این امر موجب شده کارکنان شرکت به همکاران اطراف خود همچون اعضای یک خانواده نگریسته و فضای صمیمانه و محبت‌آمیز در سازمان تقویت شود. امیدواریم روزی برسد که سایپا در زمینه ارزش‌گذاری و تقدیر از خدمات کارکنان، سرآمد سازمان‌های پیشرو در ایران باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط