فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران:

حل مشکل تردد شهرهای اقماری مشکل ترافیک پایتخت را حل می کند

عصر خودرو- رئیس کمیته حمل و نقل تهران گفت: اگر مشکل شهرهای اقماری تهران برای تردد برطرف شود به نوعی مشکل ترافیک مناطق اطراف تهران برطرف می شود.

حل مشکل تردد شهرهای اقماری مشکل ترافیک پایتخت را حل می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن سرخو با حضور در منطقه 20 شهر تهران از پروژه های عمرانی این منطقه همچون پروژه عمرانی ترافیکی سه راه تقی آباد و پروژه عمرانی برج طغرل بازدید کرد.

    وی در جمع شورایاران منطقه 20 ضمن تشریح موضوعات کلان ترافیکی و شهری مربوط به این منطقه گفت: اگر مشکل شهرهای اقماری تهران برای تردد برطرف شود به نوعی مشکل ترافیک مناطق اطراف تهران برطرف می شود.

    رئیس کمیته حمل و نقل تصریح کرد: ساکنین شهرهای اقماری برای رسیدن به مقاصد خود در شهر تهران و یا در اطراف شهر به دلیل نبود وسیله های حمل و نقل عمومی مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی می شوند و در این صورت بدون شک از یکی از مبادی ورودی شهر تهران به شهر وارد می شوند.

    سرخو ادامه: پارک کردن خودروها و یا عبور آنها از برخی از مناطق شهر تهران ممکن است تمام مناطق را شامل نشود اما بدون شک از یکی از مناطق مرزی شهر تهران انجام می گیرد.

    وی اظهار داشت: در ابتدای برنامه پنج ساله بررسی انجام گرفت که نشان می داد روزانه 22 میلیون جابه جایی در شهرتهران انجام می گیرد که 11 میلیون از آنها به وسیله خودروهای شخصی است که از این میان 3 میلیون جابه جایی به افراد غیر ساکن شهر تهران تعلق دارد.

    رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با اشاره به برنامه توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: 740 کیلومتر خط مترو نیاز شهر تهران است که 200 کیلومتر این خطوط نیاز حومه شهر تهران است که بر اساس شرح وظایف، دولت موظف به ایجاد آن است.

    سرخو ادامه داد: بر همین اساس دولت در جریان برنامه توسعه مترو حومه ای اعلام کرد که خود مجری ایجاد خط مترو ورامین است که تا زمان اجرای آن باید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جایگزینی همچون خطوط اتوبوسرانی برای آن ایجاد شود چرا که هرچه بتوان ترافیک این نقطه را کاهش دهیم امتیاز برای منطقه وشهر است.

    وی در ادامه به ویژگی های دیگر منطقه 20 اشاره کرد و گفت: هر چند شهر ری از قدیمیی ترین نقاط شهرنشینی در ایران است اما به دلیل واقع شدن بر روی یکی از مهمترین گسل های شهر تهران امروز آثار زیادی از ساختمان های قدیمی در آن به چشم نمی خورد.
    رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر اظهار داشت: وضعیت زمین شناختی این منطقه به گونه ای است که اگر ساختمان ها با شرایط خاص مقاوم در برابر زلزله ساخته نشود احتمال خطرسازی در زمان وقوع زلزله را دارد.

    سرخو به موضوع مدارس و بیمارستان های نوسازی نشده اشاره و تاکید کرد: در زمان وقوع بحران این مدارس و بیمارستان ها هستند که مورد نیاز شهرند این در حالی است که برخی از این ساختمان ها در تهران از خیلی ساختمان ها فرسوده ترند.

    وی با ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات ترافیکی دیگر این منطقه اعلام کرد: برای حل مشکلات این منطقه کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران یک جلسه اختصاصی با حضور مسئولین مرتیبط تشکیل خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو