فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی خودرویی‌ها در فهرست صنایع برتر بورسی

عصر خودرو- پس از محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی در سال‌های گذشته، اجرای برجام و توافق هسته‌ای که منجر به رفع آرام‌آرام تحریم‌ها می‌شود، به‌طور قطع پیش‌بینی می‌شود که صنایع بازار سرمایه با رونق و رشد مواجه شوند.

پیش‌بینی خودرویی‌ها در فهرست صنایع برتر بورسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت، در یک سال اخیر خودروسازان معتبر خارجی ضمن بازدید از خودروسازان داخلی اقدام به انجام مذاکراتی برای عقد قراردادهای جدید کرده‌اند که در صورتی که این مذاکرات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک اجرایی شود، سهام این گروه نیز با رونق مضاعفی مواجه خواهند شد.

    سهام گروه خودرویی که در فهرست صنایع برتر بازار سرمایه قرار دارد بی‌شک با رفع تحریم‌های بین‌المللی بانک‌ها و اجرایی شدن سوئیفت با تحولات مثبتی مواجه خواهند شد و از این پس بانک‌ها می‌توانند مبادله پولی با سایر کشورها داشته باشند و با گشایش‌های مالی، برقراری سوئیفت و بازگشایی ال‌سی رونق به گروه بانکی باز گردد. بی‌شک بازگشت رونق به این گروه منجر به افزایش حاشیه سود و رشد قیمت سهام بانک‌ها در بازار سرمایه می‌شود. 

    با تحول در گروه خودرو و راه‌اندازی خط تولیدهای جدید محصولات تازه‌ای وارد بازار خواهد شد که بر میزان فروش خودروسازان تاثیر خواهند گذاشت، به همین دلیل این گروه می‌تواند در میان گروه‌های برتر بازار قرار گیرد. هرچند توجه به این نکته ضروری است که استقرار شرکت‌های خارجی در شرکت‌های خودروسازی به زمان طولانی برای بازدهی مثبت نیاز دارد و بیشتر افرادی که سرمایه‌گذاری را با دید بلندمدت انجام نمی‌دهند و تنها نوسان‌گیری می‌کنند، ممکن است سود خوبی از این گروه کسب نکنند، زیرا سهام این گروه در بلندمدت ظرفیت رشد خواهد داشت.

    تا زمان اجرای قراردادهای خارجی خودروسازان و به ثمر رسیدن نتایج آن در نیمه دوم امسال، می‌توان امیدوار بود که نیمه دوم امسال، روزهای خوبی برای سهامداران گروه خودرویی خواهد بود به شرط آنکه در انتظار برای رسیدن به نتیجه باقی بمانند.


    *فرهاد رمضان، کارشناس بازار سرمایه

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو