فونیکسریمکسبهتام

در دادوستد امروز بورس صورت گرفت؛

نقش پررنگ حقوقی‌ها در معاملات خودرویی‌ها

عصر خودرو- در چهارمین روز معاملات این هفته شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس و اوراق بهادار بیش از ۱۲۲ واحد افت کرد و از کانال ۷۸ هزار واحدی پایین آمد. در دادوستدهای امروز نقش حقوقی‌ها در معاملات دو خودروساز بزرگ ایران پررنگ بود.

نقش پررنگ حقوقی‌ها در معاملات خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار ایران امروز سه‌شنبه روند نزولی به خود گرفت و نسبت به روز گذشته 122 واحد افت کرد و به رقم 77 هزار و 964 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 43 واحد پایین آمد و رقم 14 هزار و 494 واحد را تجربه کرد.

    شاخص آزاد شناور هم 249 واحد افت کرد و به رقم 78 هزار و 133 واحد رسید. شاخص بازار اول در چهارمین روز معاملات این هفته با 147 واحد افت به عدد 55 هزار و 31 واحد رسید. اما شاخص بازار دوم با 0.06 واحد رشد نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت.

    نماد معاملاتی مخابرات ایران امروز بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشت. بعد از این نماد شرکت ارتباطات سیار ایران، صنایع ملی مس ایران و پالایشگاه نفت بندرعباس بیشترین نقش را در افت‌وخیزهای امروز نماگر بازار سرمایه ایفا کرده است.

    ارزش معاملات امروز به رقم 180 میلیارد و 215 میلیون و 900 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 880 میلیون و 222 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 769 نوبت دادوستد بود.

    نقش حقوقی‌ها امروز در معاملات دو خودروساز بزرگ ایران بسیار پررنگ بود، به‌طوری که در نماد معاملاتی سایپا در مجموع حقوقی‌ها 70.3 درصد عرضه و 70.7 درصد خرید را به خود اختصاص دادند. با این حساب در این نماد 63 میلیون و 820 هزار سهم توسط حقوقی‌ها عرضه و 64 میلیون و 178 هزار سهم توسط آنها خریداری شد.

    همچنین در نماد معاملاتی ایران خودرو 56.5 درصد خریدها را حقوقی‌ها انجام داده‌اند و 32.3 درصد عرضه‌ها مربوط به حقوقی‌ها بود.

    بیشترین ارزش و حجم معاملات در چهارمین روز از دادوستدهای بورس مربوط به نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر شد. بعد از این نماد خودروسازی سایپا بیشترین ارزش و حجم معامله را به خود اختصاص داد.

    در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پست بانک ایران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، حق تقدم شرکت‌های مجتمع فولاد خراسان، صنایع سیمان دشتستان، ماشین‌سازی اراک و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان متوقف شدند.

    علاوه بر این آیفکس نیز امروز 1.8 واحد افت کرد و به رقم 800.8 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد 178 میلیارد و 27 میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 197 میلیون و 186 سهم و اوراق مالی معامله طی نزدیک به 25 هزار نوبت دادوستد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو