فونیکسریمکسبهتام

مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد

عصر خودرو- مشاور عالی رئیس جمهور در خصوص طراحی محصولات جدید که در سال های آینده از طریق سایپا به بازار ارائه می‌شود گفت: این موضوع بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم مدیران گروه سایپا بتوانند این برنامه ها را به نحو احسن به اجرا بگذارند.

مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰
  • مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد
  • مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد
  • مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد
  • مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد
  • مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد
  • مشاور عالی رئیس جمهورعملکرد گروه سایپا را موفق و قابل تقدیر ارزیابی کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، محمد علی نجفی، مشاور عالی رئیس محترم جمهور ضمن بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا طی جلسه ای با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه سایپا ، از فعالیت های این گروه خودروساز در زمینه تحقیق و توسعه محصولات جدید مطلع شد.

نجفی  نقش صنعت خودرو در اقتصاد و اشتغال کشور را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده  این صنعت حدود 18 درصد ارزش افزوده بخش صنعت و حدود 7/2 درصد از تولید ناخالص را شامل می شود و همچنین  400 هزار شغل مستقیم و 500 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد نموده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور ایفا می کند.

وی افزود: در آغاز دولت تدبیر و امید این صنعت با مشکلات زیادی از لحاظ مالی، فنی و تکنولوژی و مدیریتی روبرو بود ، اما در طول 3 سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و این صنعت دچار تحول شده و نتایج آن را در محصولاتی که به بازار عرضه خواهد شد و در کیفیت بهتر محصولات و رضایت مندی مصرف کنندگان از تولید داخلی خواهیم دید.

مشاور عالی رئیس جمهور تصریح کرد: در این برهه زمانی و شروع دولت تدبیر و امید وضعیت گروه سایپا بسیار نامطلوب بود و این گروه با مشکلات متعددی روبرو بود ولی در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد که جای قدردانی از مسئولان اجرایی وزارت صنعت به خصوص مدیران ارشد گروه سایپا وجود دارد.

وی در خصوص بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت: از دیدگاه استراتژیک مرکز تحقیقات و نوآوری نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت داشته و قدرت رقابت پذیری بین المللی را افزایش می دهند، خوشبختانه مرکز تحقیقات و نو آوری سایپا توانسته با ایجاد ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه های مختلف همکاری های را آغاز نموده و امیدواریم توان رقابت پذیری بین المللی گروه سایپا را افزایش دهد.

نجفی در خصوص طراحی محصولات جدید که در سال های آینده از طریق سایپا به بازار می آید گفت: این موضوع  بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم مدیران گروه سایپا بتوانند این برنامه ها را به نحو احسن به اجرا بگذارند.

وی با اشاره به گزارشی که از مرکز معتبر بین المللی "مکنزی" ارائه شده گفت: بر اساس گزارشی که در خصوص ایران ارایه شده، بر روی صنایع کشورمان به خصوص صنعت خودروسازی بسیار تاکید شده است و افزایش تولید بیش از 2 برابری تولید را در صنعت خودروسازی کشورمان پیش بینی کرده اند که نشان از اهمیت و تاثیر این صنعت دارد.

مشاور عالی رئیس جمهور تصریح کرد: حرکت مهم دیگری که در سایپا شکل گرفته و در آن موفق بوده، جلب مشارکت شرکت های بزرگ خودروسازی است و این شراکت بصورت جونیت ونچر و جلب سرمایه است که بسیار مهم و تاثیر گذار در ادامه روند می باشد. البته به طور کلی باید در ایجاد شراکت سه نکته بسیار مهم در این زمینه یعنی جلب سرمایه، تکنولوژی و دستیابی به بازارهای بین المللی را  با دقت بررسی کرد که در قرارداد اخیر سایپا مدنظر قرار گرفته شده است.

وی در خصوص انتظارات دولت از صنعت خودروسازی کشور گفت: رئیس محترم جمهور در جلسه ای که با حضور اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شد تاکید کرد که این صنعت براساس یک برنامه استراتژیک مصوب حرکت کند و دچار حرکت پاندولی و سینوسی در این مسیر نباشد. این یعنی در طول مدت 10 سال آینده صنعت خودروسازی می بایست بر اساس یک استراتژی  مشخص حرکت کرده و علاوه بر برآوردن نیازهای داخلی بتواند صادرات به سایر کشورها نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: این صنعت همچنین باید بتواند در بازارهای جهانی به صورت مستقیم حضور پیدا کند و این توان در داخل کشور وجود دارد که بتوانیم خودروهایی تولید کنیم تا در بازار های جهانی قابل رقابت باشند و در این مسیر دولت در حد توان کمک خواهد کرد و امیدوارم به روزی برسیم که 30 درصد محصولات به سایر کشورها صادر شود و این دور از دسترس نیست البته نیاز به برنامه ریزی دقیق در این زمینه است.

مشاور عالی رئیس جمهور گفت: تمام کشورهای دنیا  از صنایع خودروسازیشان حمایت می کنند و این حمایت ها در شکل اعطای تسهیلات از طریق بانکها، وضع تعرفه برای خودروهای وارداتی و یا پرداخت یارانه و سوبسید اجرا و برحسب شرایط در دوره های متفاوت صورت می پذیرد و در کشورمان نیز، دولت در حد توان در جاهایی که نیاز بوده همواره حمایت لازم را انجام داده است.

نجفی در خصوص نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو سازی گفت: اقتصاد مقاومتی اجزای مختلفی دارد و در بخش برون گرایی که به آن تاکید شده، موضوع صادرات و حضور در بازارهای بین المللی خیلی مورد اهمیت است.

وی در خصوص توسعه پلتفرم های جدید خودرو، تیراژ خودرو را بسیار مهم دانست و گفت: با انجام سرمایه گذاری های سنگین بر روی طراحی پلتفرم خودرو باید بتوانیم تیراژ تولید را بالا ببریم زیرا در غیر این صورت سرمایه گذاری مقرون بصرفه نخواهد بود و چرخه عمر محصول طولانی خواهد شد و اینکه برخی از محصولات بیش از 15  سال در حال تولید هستند نیز بر اساس همین موضوع می باشد.

مشاور عالی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تیراژ پائین محصولات باعث می شود  قطعه سازان هم از نظر سرمایه گذاری جهت تولید قطعه جدید دچار مشکل شوند. البته در گزارشی که امروز ارایه شد و برنامه ای که در طراحی پلتفرم مشترک برای چندین محصول در سایپا در نظر گرفته شده، سیاست صحیحی اتخاذ شده است و تمام خودروسازان در سطح بین المللی نیز به این سمت رفته اند.

وی در پایان گفت: با توجه به جلسه ای که در گذشته با مدیران سایپا داشته ام و امروز هم در جریان کار این گروه قرار گرفتم، عملکرد گروه سایپا را با توجه به موفقیت های کسب شده قابل تقدیر ارزیابی می کنم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو