فونیکسریمکسبهتام

تردد روزانه ۵۰۰ دستگاه خودرو ترانزیت از مرز میلک سیستان وبلوچستان

عصر خودرو- فرماندار شهرستان مرزی هیرمند در شمال سیستان وبلوچستان گفت: روزانه ۵۰۰ دستگاه خودرو ترانزیت از مرز میلک به عنوان مرز رسمی ایران و افغانستان تردد می کنند به طوری که بازارچه مرزی میلک یکی از فعال ترین بازارچه های مرزی استان است.

تردد روزانه ۵۰۰ دستگاه خودرو ترانزیت از مرز میلک سیستان وبلوچستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمدعلی پیری روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت افزود: شهرستان هیرمند 110 کیلومتر مرز مشترک با 2 ولایت نیمروز و فراه کشور افغانستان دارد که بازارچه های مرزی میلک و گمشاد 2 مبادی صادرات و واردات میان 2 کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان است.
    وی با بیان این که تمام تلاش مسئولان بهره مندی بیشتر مردم از مرز است اظهارداشت: پیگیری های لازم برای پاس مرزی میان 2 کشور در حال انجام است در حالی که کشور افغانستان مایل به اجرای آن نیست.
    فرماندار هیرمند گفت: تغییر رویکرد از کشاورزی به تجارت و بازرگانی از اهداف اصلی ما است که این رویکرد با ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان محقق می شود.
    وی بزرگترین معضل شهرستان هیرمند را خشکسالی های مکرر و طوفان های شن عنوان کرد و افزود: با وجودی که 110 روستای این شهرستان گرفتار هجوم شن های روان هستند اما هیچ روستایی در شن مدفون نیست.
    پیری با اشاره به فروش سوخت به مرزنشینان ساکن در شعاع 20 کیلومتری بیان کرد: فروش سوخت از طریق تعاونی مرزنشینان و از دالان گمرک انجام می شود و هر خانوار ماهیانه یک میلیون و 500 هزار ریال در آمد دارد.
    وی از روند کند این طرح گلایه کرد و ادامه داد: با نظارت کامل فرمانداری هیرمند هیچ گونه سو استفاده در این طرح وجود ندارد.
    فرماندار هیرمند با تبریک هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت 116 طرح با اعتبار 284 میلیارد ریال در شهرستان هیرمند در حال افتتاح است که افزون بر 12 هزار خانوار از مزایای آنها بهره مند می شود.
    وی ایجاد نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی را در شهرستان مرزی هیرمند ضروری دانست و گفت: تمام اقدامات برای استقرار دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی و حضور خبرنگاران در این شهرستان فراهم می شود.
    شهر دوستمحمد مرکز شهرستان مرزی هیرمند در 245 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط