فونیکسریمکسبهتام

ترافیک های سنگین و افزایش خطر ابتلا به سرطان در سرنشینان خودروها

عصر خودرو- یک مطالعه تازه نشان می دهد که در ترافیک های سنگین و طولانی مدت، سرنشینان خودروها به واسطه قرار گرفتن در معرض دودهای سمی، بیش از دیگران با خطر ابتلا به سرطان مواجه هستند.

ترافیک های سنگین و افزایش خطر ابتلا به سرطان در سرنشینان خودروها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، هوای کلانشهرها به طور ملموس مملو از انواع آلاینده ها است به طوری که سازمان جهانی بهداشت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در فضای باز را یکی از 10 خطر اصلی فراروی سلامت همه انسان ها و در ردیف عوامل سرطانزا اعلام کرده است.
    نتایج مطالعه محققان دانشگاه انگلیسی سوری University of Surrey نشان می دهد که توقف وسایل نقلیه پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، با چهار چرخه مختلف کاهش سرعت، معطل ماندن، سرعت گرفتن و انتشار دود سمی وسیله نقلیه همراه است.
    پخش شدن دود سمی خودروها به ویژه در مناطق پرتراکم شهرها زمان بیشتری طول می کشد، بنابر این در ترافیک های سنگین و پشت چراغ های قرمز راهنمایی و رانندگی، سرنشینان خودروها با بالا کشیدن شیشه خودرو و در عین حال روشن کردن فن، بیشتر در معرض خطر ناشی از آلودگی هوای بیرون قرار می گیرند.
    روشن کردن فن خودرو در ترافیک های طولانی مدت، سبب انتقال آلاینده ها از فضای باز به داخل وسیله نقلیه و در نتیجه سبب تجمع آلاینده ها در داخل خودرو می شود.
    براساس این گزارش، روشن کردن فن وسایل نقلیه زمانی مطمئن خواهد بود که موجب گردش هوای داخل خودرو شود، بدون آن که هوای آلوده بیرون را به داخل انتقال دهد.
    به گفته محققان دانشگاه سوری، هرگاه امکان داشته باشد و وضعیت هوا نیز اجازه دهد، بالا نگه داشتن شیشه خودرو، خاموش بودن فن خودرو و افزایش فاصله با خودروی جلویی در ترافیک های سنگین و یا پشت چراغ های قرمز، یکی از بهترین راه ها برای کاهش قرارگیری در معرض دودهای سمی است.
    مطالعات قبلی نشان داده اند که توقف رانندگان خودروها پشت چراغ قرمز در قیاس با افرادی که در ترافیک روان در مسیر حرکت می کنند، آنها را 29 برابر بیشتر در معرض ذرات آلوده مضر قرار می دهد.
    این مطالعه در مجله journal Environmental Science منتشر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو