فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

افزایش بازرسان نامحسوس پلیس در جاده‌ها

عصر خودرو- کنترل ویژه مسیرهای روستایی و ناوگان حمل و نقل عمومی، اعلام بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی، بیان خط قرمزهای پلیس در طرح ترافیک تابستانه، فعالیت ۱۵ هزار راهور محله در روستاها و ... از مهم‌ترین سخنان رئیس پلیس راهور ناجا بود.

افزایش بازرسان نامحسوس پلیس در جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری صبح امروز در حاشیه جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی جاده‌ها اظهار کرد: طرح تابستانه پلیس تا چهارم مهرماه ادامه داد و لازم است که با توجه به اینکه در روزهای پایانی تابستان شاهد افزایش سفرها هستیم، دستگاه‌های مسئول نیز اقدامات کنترلی خود را در این زمینه تشدید کنند.

    رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در این جلسه نقاط ضعف طرح‌های قبلی بررسی و آسیب شناسی شد، گفت: رفع نقاط حادثه خیز، کنترل رانندگان به ویژه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، کنترل تخلفات حادثه ساز و ... از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

    43 درصد جان باختگان حوادث 10 روز گذشته به علت بی توجهی به جلو بوده است

    مهری با اشاره به بررسی آمار حوادث رانندگی و آنالیز علل آن در شهریورماه امسال اظهار کرد: 43 درصد از تصادفات منجر به فوت در شهریورماه امسال به خاطر عدم توجه به جلو بوده و 17 درصد نیز ناشی از سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی راننده نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    وی با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی منجر به عدم توجه به جلو می‌شود، گفت: در سال گذشته 40 درصد از تصادفات به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به علت خستگی و خواب آلودگی راننده بوده به همین دلیل توصیه همیشگی ما به رانندگان این است که به ازای هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت رانندگی، حداقل 15 دقیقه در حاشیه امن راه توقف کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

    مهری، تجاوز به چپ، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و تردد از شانه خاکی را جزو خطوط قرمز پلیس در روزهای باقیمانده از طرح تابستانه اعلام کرد و گفت: به کلیه ماموران‌مان اعلام کرده‌ایم که با تخلفات حادثه‌ساز بدون اغماض برخورد کنند و همچنین طبق قانون این اختیار به پلیس داده شده که وسایل نقلیه دارای دو تخلف حادثه ساز به مدت 72 ساعت توقیف شود.

    آمادگی پلیس برای بازگشایی مدارس

    مهری با بیان اینکه در مورد بازگشایی مدارس هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه به عمل آمده است، گفت: در این ایام همچون سال‌های گذشته طرح‌های خاصی را اجرا خواهیم کرد. همچنین پلیس نسبت به تایید صلاحیت رانندگان سرویس‌ها اقدام می‌کند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در چهار ماهه امسال آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی 2.9 درصد کاهش داشته است، گفت: 24 درصد از تصادفات بین ساعت چهار بعد از ظهر تا هشت شب رخ داده و متاسفانه 63 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

    وی با بیان اینکه برابر آمار پزشکی قانونی، در تیرماه آمار تلفات رانندگی کمتر از یک درصد رشد داشته است، گفت: البته این رشد در استان‌های جنوبی بوده و ما در استان‌های مسافرپذیر همچون گیلان و مازندران شاهد کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی بوده‌ایم.

    ایجاد واحدی خاص برای کنترل جاده‌های روستایی

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به حوادث رانندگی رخ داده در جاده‌های روستایی، گفت: حدود 110 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم و این راه‌ها حدود 10 تا 12 درصد تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است که ما به همین دلیل یگانی را در مجموعه پلیس راه راه‌اندازی کردیم که وظیفه‌اش رصد و رسیدگی به وضعیت جاده‌های روستایی و کنترل تخلفات است.

    مهری با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با بهیاری‌ها، اظهار کرد: پلیس راهور، 15 هزار راهور محله را در روستاها با هدف کنترل ترافیک آموزش داده و از ظرفیت آنان نیز استفاده می‌کنیم.

    مهری با بیان اینکه ایمنی جاده‌های روستایی جزو برنامه‌های اصلی پلیس است، گفت: به همین دلیل بازرسان نامحسوس را در استان‌ها افزایش دادیم که این بازرسان با حضور فیزیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی و حضور در معابر نسبت به رصد تخلفات اقدام می‌کنند. افزون بر آن در نظارت در مبدا و در طول مسیر نیز در وسایل نقلیه اعم از عمومی و خصوصی وجود دارد.

    وی درباره افزایش تصادفات در ساعات پایانی شب به ایسنا گفت: از ساعت 9 تا 10 شب به بعد پیش بینی افزایش نیرو را در سطح جاده‌ها و معابر کرده‌ایم که در طول شهریورماه این امر اجرا می‌شود.

    برخورد با 4000 راننده متخلف ناوگان حمل و نقل عمومی

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره برخورد با تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: در سال جاری با حدود 4000 نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای تخلف بوده‌اند، برخورد شده و دفترچه‌هایشان گرفته شده است که میزان جریمه و محرومیت این افراد متفاوت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو