فونیکسریمکسبهتام

۱۷ هزار خودرو در خدمت سرویس مدارس خراسان رضوی

عصر خودرو- رئیس انجمن اولیا و مربیان استان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با سال تحصیلی ۹۵ - ۹۶ تعداد ۱۷ هزار دستگاه خودرو در این استان به عنوان سرویس مدرسه به دانش آموزان خدمات دهی می کنند.

۱۷ هزار خودرو در خدمت سرویس مدارس خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، زینب ارمغان افزود: از این تعداد هشت هزار دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد فعالیت دارند.
    و در صورت استقبال و نیاز دانش آموزان به خودروهای بیشتر این تعداد قابل افزایش است.
    وی ادامه داد: از بهمن ماه پارسال تا کنون در مجموع 26 نشست کارگروه ماده 18 در زمینه برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات مطلوب سرویس مدراس برای سال تحصیلی پیش رو در خراسان رضوی برگزار شده است.
    رئیس انجمن اولیا و مربیان استان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع 93 شرکت حمل و نقل متقاضی فعالیت در قالب سرویس مدرسه دراین استان 61 شرکت واجد شرایط سازمان تاکسیرانی بوده و شش شرکت نیز از سوی سازمان اتوبوسرانی مورد تائید نهایی قرار گرفته و به آموزش و پرورش معرفی شدند.
    وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد نرخ خدمات دهی سرویس مدارس بر اساس تورم و نوع خدمات امسال نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش دارد.
    ارمغان ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای شهر مشهد تعداد سرنشینان هر سرویس مدرسه در تمامی مقاطع تحصیلی چهار نفر است و همچنین برای دانش آموزان دختر متوسطه دوم صرفا باید از راننده بانو استفاده شود.
    وی گفت: به این ترتیب تلاش شده سطح خدمات دهی و تامین رفاه دانش آموزان دختر امسال بیش از سالهای گذشته باشد.
    رئیس انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به بروز برخی مشکلات و تفاوتها در زمینه نرخ دریافتی، امسال برای نخستین بار نرخ هر سرویس مدرسه بر اساس نوع خودرو و مسافت طی شده از یک تا 15 کیلومتر به مدارس اعلام شده است.
    وی ادامه داد: هر خودرو که کد شناسایی و برچسب رفت و آمد دریافت کند می تواند تا چهار سرویس را در روز خدمات دهی کند.
    ارمغان 45 درصد رانندگان سرویس مدراس خراسان رضوی را در سال گذشته بانو ذکر و بیان کرد: امسال در حال برنامه ریزی برای افزایش شمار رانندگان بانو در سطح استان هستیم.
    سال تحصیلی 94 - 95 تعداد 149 هزار دانش آموز در خراسان رضوی از خدمات سرویس مدرسه استفاده کردند که 70 هزار نفر آنان در مشهد بودند.
    استان شش میلیون نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو