فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

‌ابلاغ مصوبه نوسازی کامیون‌ها از سوی وزارت نفت و انعقاد قرارداد با خودروساز‌

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری از پیشرفت پروژه نوسازی ناوگان کامیونی و امضاء قرارداد از سوی وزارت نفت گفت و بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، از خانه‌های بهداشت روستایی برای آموزش روستاییان در حوزه سوانح رانندگی استفاده می‌کنیم.

‌ابلاغ مصوبه نوسازی کامیون‌ها از سوی وزارت نفت و انعقاد قرارداد با خودروساز‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، داوود کشاورزیان شب گذشته در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کاهش سوانح رانندگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقای ایمنی در جاده‌ها از برنامه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که در این باره توفیقاتی نیز داشته‌ایم که در این راستا می‌توان به کاهش آمار تلفات سوانح رانندگی در 10 سال اخیر اشاره کرد.

    ‌کشاورزیان افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصلاح شیب جاده‌ها، رفع نقاط پرحادثه و تجهیز جاده‌ها به دوربین ثبت تخلف را دنبال کرده است، ضمن آن که آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: میزان کشته شدگان سوانح رانندگی در سال 85 به 28 هزار نفر در سال رسید، اما این رقم در سال گذشته به 16 هزار و 500 نفر کاهش یافت و این با وجود افزایش 9 میلیون دستگاه خودرو و وسیله نقلیه در کشور بود.

    کشاورزیان با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها در هر ماه بیان کرد: در این جلسات مباحث ایمنی ترافیکی دنبال می‌شود و تصادفات را بررسی می‌کنیم، ضمن آنکه پیشنهاداتی برای بهبود تردد جاده‌ای ارائه می‌شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان سنگین اظهار داشت: امروز اگر راننده‌ای که کارت سلامت نداشته باشد، کارت هوشمند هم به وی تعلق نمی‌گیرد، ضمن آنکه امکان اخذ صورت وضعیت مسافر و بارنامه ندارد.

    وی افزود: اگر معاینه فنی ناوگان منقضی شود‌، امکان مسافرگیری و بارگیری برای آن وسیله نقلیه فراهم نخواهد شد.

    کشاورزیان با اشاره به نصب 500 دستگاه دوربین ثبت سرعت جدید در جاده‌ها، گفت: طبق قراردادی 2100 دستگاه دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی کشور نصب خواهد شد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 45 درصد سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌ سواران است.

    کشاورزیان با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: آموزش‌ رانندگان و موتورسواران را در دستور کار قرار داده‌ایم، تا این دو بخش که در سوانح رانندگی نقش عمده‌ای دارند، آموزش مناسب ببینند.

    وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت به امضا رساندیم، تا از این پس، از پتانسیل خانه‌های بهداشت روستایی برای آموزش روستاییان در مباحث ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنیم.

    * بررسی موضوع اخذ عوارض از کامیون‌های ترانزیتی ایرانی در خاک ترکمنستان در جلسات مقامات طرفین

    کشاورزیان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اخذ عوارض عبور از کامیون‌های ترانزیتی ایرانی در خاک ترکمنستان بیان کرد: فعلا ناوگان ترانزیتی ایران که از ترکمنستان عبور می‌کند، به ازای هر کیلومتر پیمایش یک دلار در رفت و یک دلار در برگشت پرداخت می‌کنند که ما نیز اقدام متقابل انجام داده‌ایم.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: این گونه رفتارها از سوی کشور ترکمنستان در مناسبات سیاسی و اقتصادی طرفین اثر منفی دارد که در نشست‌های آتی مقامات دو کشور این موضوع بررسی خواهد شد.

    * ابلاغ نوسازی ناوگان کامیونی از سوی وزارت نفت/ انعقاد قرارداد با خودروسازان داخلی

    وی همچنین درباره نوسازی ناوگان کامیونی به خبرنگار فارس گفت: قرارداد در این باره به امضای وزارت نفت رسید و ابلاغ شد، ضمن آنکه قرارداد با خودروسازان داخلی را منعقد خواهیم کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: ناوگان کامیونی در سال جاری نوسازی شود.

    انتهای پیام/ب

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو