فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۴۸»

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش حجم آلاینده ها کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز ۱۶ شهریور در وضعیت هشدار قرار گرفت.

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایرنا ،حمید صالحی روز سه شنبه افزود: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف مشهد 106 پی.اس.آی و بیش از حد مجاز است.

    وی ادامه داد: بر این اساس حجم آلاینده ها در هفت ایستگاه سنجش شامل خیام شمالی، خیام جنوبی، سجاد، سمزقند، تقی آباد، شهید مفتح و شهید آوینی شهر مشهد بالاتر از سطح مجاز و در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ایستگاه خیام جنوبی را با 153 پی.اس.آی آلوده ترین نقطه در مشهد برای تمام گروههای سنی اعلام و بیان کرد: ایستگاه خیام شمالی با 150، سجاد با 147، سمزقند با 134، تقی آباد با 135، شهید مفتح با 120 و شهید آوینی با 108 پی.اس. آی دیگر نقاط آلوده امروز مشهد برای گروههای خاص هستند.
    وی گفت: همچنین نخریسی با 100 و الهیه با 91 پی.اس. آی دیگر ایستگاههای در مرز آلودگی هستند که در صورت افزایش تردد در سطح منطقه تا ظهر امروز کیفیت هوای این دو منطقه نیز در وضعیت هشدار قرار می گیرد.
    صالحی توصیه کرد بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد و نقاط آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز فعالیتهای ورزشی را در فضای باز به زمان دیگر موکول کنند.
    وی افزود: طی پنج روز گذشته کیفیت هوا در بین پنج تا 12 ایستگاه منطقه پرتردد و پرترافیک مشهد به دلیل بار ترافیکی زیاد در وضعیت هشدار قرار داشت که در نهایت این روند میانگین کلی هوای این شهر را امروز 16 شهریور وارد وضعیت هشدار کرد.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به سهم 70 درصدی خودروها در ایجاد آلودگی هوای مشهد اشاره و بیان کرد: روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد رفت و آمد دارند.
    وی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی قدیمی در مشهد نیز صدمات فراوان بر کیفیت هوای این شهر وارد کرده و حدود هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد و شش هزار دستگاه تاکسی در مشهد نیاز به بازسازی دارند.
    20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مشهد دایر و فعال است.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
    وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو