فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از نخستین مدل استیشن پورشه در سال آینده

عصر خودرو- اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی پورشه آلمان در سال آینده میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو، از نخستین مدل استیشن خود رونمایی خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی خبرگزاری بلومبرگ، پورشه قصد دارد با رونمایی از خودروی«Panamera station wagon» در سوییس حضوری جدی در بازار خودروهای استیشن داشته باشد و بخشی از این بازار را در اختیار خود بگیرد.

رونمایی از نخستین مدل استیشن پورشه در سال آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، در پی انتشار این خبر بسیاری از کارشناسان ضمن استقبال از اقدام اخیر پورشه، معتقدند معرفیPanamera station wagon به بازار سبب گسترش حضور پورشه در بازار خودرو شده و جایگاه این خودروساز لوکس آلمانی را در بازار ارتقا خواهد داد. گفتنی است اقدامات اخیر پورشه در زمینه گسترش حضور خود در بازار در حالی اتفاق می افتد که پورشه پیش از این بیشتر به تولید خودروهای اسپورت شهرت داشت و حضور این برند معتبر آلمانی در سگمنت SUV و اخیراً خودروهای استیشن و واگن موضوعی جدید و جالب توجه محسوب می شود.

    خودروی«Panamera station wagon» در شرایطی وارد بازار خواهد شد که رقیب مستقیم آن مرسدس بنز CLS بوده و هدف پورشه از ساخت و عرضه این خودرو به بازار جلب نظر آن دسته از مشتریانی است که علاوه بر لوکس بودن خودروی خود به کاربردی بودن آن نیز اهمیت می دهند. در این میان اگرچه بسیاری بر این عقیده اند که نخستین محصول استیشن پورشه با توجه به علاقه اروپایی ها به خودروهای استیشن و واگن فروش موفقی را در بازار اروپا تجربه خواهد کرد، اما این شرکت آلمانی براساس برنامه ریـــزی های صورت گرفته قصد دارد نخستین بار محصول جدید خود را در بازار خودروی آمریکا عرضه کند.

    خـــودروی استیشــن پورشه که فرآیند طراحی آن از مـــــدل مفهومــــیSport Turismo الگوبرداری شده است، نخستین بار در سال 2012 میــــلادی و در حـــاشیه نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و قرار است تا براساس Panamera sedan تولید و در ماه نوامبر به صورت رسمی وارد بازار آمریکا شود.

    شایان ذکر است شرکت خودروسازی پورشه آلمان در سال های اخیر با توجه به استراتژی این شرکت مبنی بر کسب درآمد حداکثری از ساخت مدل های معمولی تر 911، همواره با تقاضای بالای مشتریان برای محصولات خود روبه رو بوده است و هم اکنون قصد دارد تا از جذابیت و مقبولیت پانامرای خود در سایر سگمنت ها نیز استفاده کرده و با استفاده از ایده پانامرا تنوع بیشتری به خودروهای خود ببخشد. گفتنی است استفاده از ایده پانامرا تنها به تولید مدل استیشن و SUV محدود نشده و پورشه در تولید نخستین خودروی تمام برقی خود نیز از این ایده به خوبی استفاده کرده است. تقاضای موجود در بازار برای شرکت فولکس واگن که مالک پورشه محسوب می شود خبر بسیار خوبی است چرا که این شرکت به منظور جبران خسارت های وارد شده ناشی از تقلب در تولید خودروهای دیزلی خود نیازمند افزایش درآمد خودروسازان زیرمجموعه خود است.

    لازم به ذکر است که شرکت پورشه از سال 2009 میلادی که پانامرا را به بازار معرفی کرد توانست رقمی معادل 150 هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند اما در ماه های اخیر و با توجه به قدیمی شدن پانامرا میزان تقاضای موجود برای آن شدیدا کاهش یافته که این موضوع سبب شده است تا مدیران این خودروساز لوکس اروپایی از نخستین مدل استیشن خود رونمایی کنند.

    پورشه پانامرا به هنگام ورود به بازار بارها از سوی نشریات تخصصی حوزه خودرو مورد انتقاد قرار گرفت و علاقه مندان به سگمنت خودروهای اسپرت به هیچ عنوان از طراحی این خودرو راضی نبودند. پس از این انتقادها، پورشه در طراحی نسل جدید این خودرو از عناصر به کار رفته در طراحی مدل های 911 خود استفاده و از این طریق رضایت مخاطبان و مشتریان خود را تا حدودی جلب کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو