فونیکسریمکسبهتام

نسل چهارم غزال ایرانی به خودرو شهری تبدیل می شود

عصر خودرو- نسل چهارم خودروی خورشیدی 'غزال ایرانی' با کاربرد شهری و ظرفیت چهار سرنشین تولید خواهد شد.

نسل چهارم غزال ایرانی به خودرو شهری تبدیل می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مسوول دانشجویی تیم غزال ایرانی روز شنبه با اعلام این مطلب گفت: تاکنون سه نسل از خودروی خورشیدی 'غزال ایرانی' طراحی و تولید شده است که بیشتر جنبه تحقیقاتی داشتند ولی نسل چهارم غزال به صورت یک خودروی شهری در دست طراحی است.
    'احسان وزوایی' افزود: طبق هدفگذاری های صورت گرفته، درحال بهینه سازی غزال 3 و آماده سازی نسل بعدی این خودروی خورشیدی هستیم که طراحی آن تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.
    به گفته وی، نسل سوم غزال ایرانی برای طی 60 کیلومتر در یک ساعت، هزار و 500 وات انرژی مصرف می کند که وضعیت مطلوب مصرف انرژی برای نسل چهارم این خودرو، کمتر از هزار وات تعیین شده است.
    وزوایی درباره دیگر تفاوت های نسل سوم و چهارم غزال ایرانی نیز توضیح داد: علاوه بر کاهش مصرف انرژی غزال ایرانی 4 نسبت به نسل 3، طراحی آن کاملا متفاوت خواهد بود چراکه غزال 3 به صورت یک خودروی مسابقه ای دو نفره طراحی شده بود ولی طراحی طول و عرض و ارتفاع غزال 4 به گونه ای خواهد بود که ویژگی های یک خودروی شهری را داشته باشد و پیاده و سوار شدن به راحتی صورت گیرد.
    وی در تشریح دیگر ویژگی های نسل آتی غزال ایرانی گفت: حداکثر سرعت این خودروی خورشیدی، 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود و برای شارژ کامل آن حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت، زمان نیاز است که با این شارژ می تواند 400 کیلومتر مسیر هموار و بدون شیب را طی کند ولی در مسیرهای شیبدار، مصرف انرژی آن قدری افزایش می یابد.
    وزوایی تصریح کرد: در صورت یافتن حامی مالی و تولید این خودرو به مرحله تولید انبوه، بخش زیادی از آلودگی های زیست محیطی کاهش خواهد یافت و صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی های فسیلی ایجاد می شود.
    مرکز طراحی و ساخت خودروی خورشیدی غزال ایرانی سال 1383 در دانشکده فنی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون سه نسل آن طراحی و ساخته شده است که غزال ایرانی 3 در رقابت های سال 2015 استرالیا مقام سوم سرعت و مقام هفتم طی مسافت را به دست آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو