فونیکسریمکسبهتام

قالیباف خبر داد

ورود ۵۸ واگن با اولویت خط سه مترو

عصر خودرو- شهردار تهران اعلام کرد: ۵۸ واگن (هفت رام قطار) رونمایی شده با اولویت خط سه مترو وارد ناوگان می‌شوند.

ورود ۵۸ واگن با اولویت خط سه مترو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم بهره برداری از 58 دستگاه واگن مترو و ورود اولین سری اتوبوس‌های جدید تک کابین و راه‌اندازی سیستم نوین اتوبوسی برقی ضمن یاد کارگران جان باخته در حادثه کیانشهر گفت: من پس از وقوع این حادثه به معاونت فنی و عمرانی دستور رسیدگی فوری این حادثه نادر را دادم.

    وی با بیان اینکه 20 هزار نفر به صورت شبانه روز در زیر زمین تهران مترو می‌سازند که انصافا مجاهدین خاموش هستند و هیچ کس تلاش آنها را نمی‌بیند گفت: همیشه دقت، ایمنی و سرعت اساس کار ما است هر چند که در همه کارگاه‌های عمرانی حوادث رخ می‌دهد اما باید تلاش کنیم تا این حوادث به حداقل برسد.

    وی با بیان اینکه از سال 89 یک دستگاه اتوبوس هم از سوی دولت به شهرداری تحویل داده نشده و این در حالیست که بر اساس قانون 82 درصد هزینه اتوبوس بر عهده دولت است گفت: مدیرعامل شرکت مترو اعلام کرد که از ابتدای امسال حتی یک ریال نیز از دولت دریافت نکرده و این در حالیست که ماهانه 200 میلیارد تومان هزینه مترو است و از سوی دیگر بر اساس قانون، 50 درصد هزینه ساخت مترو بر عهده دولت است که تا کنون پرداخت نشده است، در حالیکه 1.2 میلیارد دلار بر اساس قانون باید از محل صندوق ذخیره دولت به مترو تخصیص داده شود.

    قالیباف ادامه داد: عدم پشتیبانی کافی در داخل کشور در حالیست که اقدامات شهرداری در بحث توسعه مترو شامل تحریم‌های بین المللی نیز هست و انصافا باید بگویم که شهرداری در پروژه ساخت مترو و کارهای عمرانی دو قفله شده و مشکلات ما مضاعف است اما فرهنگ جهادی و روحیه و باور انقلابی سبب شده که با استفاده از توان داخلی مشکلات را تا حدودی حل کنیم.

    نیروهای خلاق و جوان مترو را می‌سازد نه تکیه بر پول و اعتبار

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران با تکیه بر ظرفیت درونی و نیروی انسانی جوان و سرمایه داخلی سعی کرده کار خود را پیش ببرد گفت: انصاف نیست که از سرمایه‌های داخلی خود استفاده نکنیم و دست به سمت رقیب‌های جدی که به دنبال منافع خود هستند دراز کنیم. چرا که امروزه اعتماد به نیروهای جوان و تحصیل کرده و تکیه بر سرمایه گذاران ایرانی باعث شده که کارها پیش برود و باید بگویم فرصت دادن به نیروهای خلاق و جوان مترو را می‌سازد نه تکیه بر پول و اعتبار.

    مشکلات مردم با 16 ساعت کار مفید مدیران حل می‌شود

    قالیباف با بیان اینکه برخی‌ها با تنبلی و بیکاری، به جای کار کردن حرف می‌زنند و وعده وعید می‌دهند تصریح کرد: برخی آنقدر بی تحرک هستند که حاضر نیستند از وقت شخصی خود برای حل مشکلات مردم استفاده کنند و باید بگویم مدیران در ایران نباید تنها هشت ساعت کار کنند بلکه حداقل باید 15 الی 16 ساعت کار مفید داشته باشند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

    آلودگی هوا در کوتاه مدت قابل حل است

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین چالش شهر ما آلودگی صوتی و هوا است گفت: محوریت و مسئولیت حل این مشکل بر عهده دوستانمان در دولت است؛ اما من بارها عنوان کردم که آلودگی هوا در کوتاه مدت قابل حل است و حتی مردم می‌توانند سال به سال سیر نزولی کاهش آلودگی هوا را در شهر به طور محسوس ببینند و حتی اعلام آمادگی کردیم که شهرداری حاضر است در مورد این موضوع قبول مسئولیت کند هر چند که برخی‌ها در دولت گفتند که شهرداری برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوا ندارد و از ما خواستند که طرح‌مان را ارائه دهیم و در جلساتی که با حضور معاون اول و معاون اجرایی ریاست جمهوری برگزار شد همه دیدند که شهرداری تهران منطقی و عملی ترین برنامه را برای کاهش آلودگی هوا ارائه کرد. هر چند که مسئولیت اجرای آن را خودشان بر عهده گرفتند اما خوشحال هستیم که در شرف ایجاد تغییری برای حل مشکل آلودگی هوا قرار داریم.

    شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات ایجابی و سلبی رکن اصلی مبارزه با آلودگی هوا است تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی اقدامی ایجابی برای کاهش آلودگی هوا است و باید بگویم با ورود این ناوگان جدیدی که امروز از آن رونمایی شد 300 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل عمومی تهران اضافه شد.

    وی با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطارها در خط سه مترو زیاد است و باید این هفت رام قطار با اولویت خط سه وارد ناوگان مترو شود گفت: البته دولت قول داده است 1200 واگن به شهرداری تهران بدهد و با تحقق وعده دولت و توسعه حمل و نقل عمومی آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

    قالیباف با اشاره به ورود اتوبوس‌های برقی نوسازی شده گفت: ورود این اتوبوس‌ها که با روش‌های جدید نوسازی شده نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سلبی در کاهش آلودگی هوا گفت: 300 هزار خودرو کاربراتوری در شهر تهران تردد می‌کنند که 40 درصد آلودگی تهران را تولید می‌کنند و ما نمی‌توانیم بگوییم که این خودروها باید اسقاط شود اما حداقل این خودروها می‌توانند از شهر تهران خارج شوند.

    وی با اشاره به عدم تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از مهرماه امسال گفت: یک موتور کاربراتوری می‌تواند به اندازه پنج خودرو پژو، آلودگی تولید کند که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود تا معضل بزرگ آلودگی هوا حل و فصل شده و مردم با سلامت بیشتری زندگی کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو