فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران:‌

مسوولان ارشد نباید از طرح LEZ کوتاه بیایند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص ترافیک صبحگاهی مهر ماه توضیحاتی بیان و اظهار کرد: مدیریت خودروها و تقاضای سفر می‌تواند نقش موثری در کاهش ترافیک داشته باشد.

مسوولان ارشد نباید از طرح LEZ کوتاه بیایند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی صبح امروز در ستاد مهر که به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از ساعت 6 صبح در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، گفت: ما در این مرکز تنها کنترل یک شرایط اضطراری را برعهده داریم، چراکه ظرفیت ناوگان و معابر متناسب با یکدیگر نیست و اگر در محلی عرضه و تقاضا بهم بخورد، تنها می‌توانیم با کنترل و حضور فیزیکی نسبت به تعادل‌سازی این معبر اقدام کنیم.

    وی با اشاره به بررسی پکیج شهرداری تهران در کمیسیون زیربنایی دولت گفت: چند ماه است در مورد لزوم داشتن معاینه فنی صحبت می‌کنیم اما تا زمان نهایی شدن LEZ اعلام نشد، مردم به دلیل جریمه نشدن به معاینه فنی مراجعه نکردند و حالا با اجرا شدن این طرح، شاهد صف‌های طولانی در مقابل مراکز معاینه فنی هستیم که بخشی از این روحیات، خاصیت فرهنگی ما است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با  بیان اینکه مسوولان ارشد نباید با وجود صف‌های طولانی از اجرای طرح LEZ کوتاه بیایند و زمان اجرای آن را عقب بیندازند، گفت: نمی‌توان به هر دلیلی سلامت عمومی جامعه را به خطر بیندازیم.

    حسینی درباره صف‌های طولانی خودروها در برابر مراکز معاینه فنی نیز گفت: با تحمل 2 الی 3 هفته‌ای می‌توانیم این مشکل را پشت سر بگذرانیم، چراکه موضوع سلامت مردم از هر مساله‌ای مهم‌تر است و نباید اجازه دهیم، صف‌های طولانی بهانه‌ای برای عدم اجرایی شدن این طرح شود.

    حسینی با بیان اینکه نباید دوستی خاله خرسه داشته باشیم، گفت: در مورد مباحث علمی باید جدی بوده و کوتاه نیاییم و اگر تنها دو الی سه هفته صف طولانی مراکز معاینه فنی را تحمل کنیم، بعد از آن وضعیت به حالت عادی بر می‌گردد.

    وی با بیان اینکه در تمام دنیا ظرفیت معابر محدود است، گفت: ما باید توزیع سفر و زمانبندی آن را مدیریت کنیم تا بتوانیم نسبت به کنترل ترافیک اقدامات موثرتری داشته باشیم چراکه در بسیاری از کشورهای دنیا، ساعات حضور در مراکز کار شناور بوده و مدارس از 7 صبح باز نمی‌شوند بلکه یک تعادل و بالانسی فی‌مابین زمان فعالیت مراکز تجاری و تحصیلی وجود دارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه براساس طرح جامع، کل شبکه بزرگراهی تهران ساخته شده و خطوط هفت‌گانه مترو نیز تا سال آینده به اتمام می‌رسد ، گفت: با این حال تقاضای سفر در تهران بازنگشته و اگر نتوانیم عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم، قطعا شاهد بهبود ترافیک در پایتخت نخواهیم بود و باید تصمیمات اساسی در این خصوص گرفته شود، هرچند که همیشه در ابتدای هر تصمیم جدیدی، برخی‌ها مخالفت می‌کنند و صدای گروه‌های کوچک‌تر بلندتر است و بر روی تصمیمات تاثیر می‌گذارند اما لازم است برای بهبود وضعیت ترافیک تصمیم جدی‌تری گرفته شود.

    حسینی با بیان اینکه 600 همکار این معاونت در نقاط پرتردد شهر تهران مستقر شدند تا با حضور فیزیکی خود نسبت به حل مشکلات اقدام کنند، گفت: متاسفانه مدیریت یکپارچه‌ای نداریم که بتوانیم نسبت به تقاضای سفر تغییراتی ایجاد کنیم و همه باید پای  این تصمیم ایستاده و به خاطر برخی ملاحظات عقب‌نشینی نکنند در غیراینصورت همه ضرر می‌کنیم و فصل‌الخطاب باید مصوبات شورای عالی ترافیک و وزارت کشور باشد.

    وی با بیان اینکه برای مهرماه سال 96، باید از امسال برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: باید برای اجرای حقوق شهروندی احترام زیادی قائل شویم و با پذیرش مسوولیت اجتماعی می‌توانیم از اجرای برنامه‌های ضربتی جلوگیری کنیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه صحبت‌های خود با ارائه تحلیلی از وضعیت دوربین‌های پایتخت گفت: بررسی میدانی همکاران ما در مرکز مطالعات حمل و نقل شهر تهران نشان داد که اگر تنها نسبت به ساماندهی خودروهایی که برای سوپرمارکت‌ها اجناس می‌آورند اقدام کنیم، 12 درصد از حجم ترافیک پایتخت کم می‌شود، چراکه گاها دیده شده در روز 20 کامیونت برای یک سوپرمارکت اقلام می‌آورند و تعدد برندها و محصولات نیز طول ترافیک این خودروها را در شهر افزایش می‌دهد.

    حسینی با بیان اینکه تحلیل آماری اطلاعات دوربین‌ها نشان داده است که در نیمه دوم سال ترافیک به اوج می‌رسد، گفت: در نیمه دوم سال، ترافیک از 7 الی 9 صبح و از 16:30 تا 19:30 عصر است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 47 درصد ترافیک امروز در ساعت 8 صبح به مسائل مختلف غیر از ازدحام خودروها مربوط می‌شود، گفت: 19 درصد ترافیک به دلیل نقص فنی، 8 درصد آبگرفتگی، 8 درصد تصادفات، 4.5 درصد سد معبر، 4.5 درصد تخلفات راهور، 2.5 درصد ازدحام مسافر و 2.5 درصد نقص در چراغ راهنمایی بوده است که باعث ترافیک گسترده در شهر شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با اشاره به لزوم مدیریت تقاضای سفر در شهر تهران، گفت: مسافران مترو از زیاد بودن سرفاصله حرکت قطارها گلایه داشتند و بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرفاصله حرکت در قسمت جنوبی خط 3 را به نصف کاهش دادیم و به حدود 7 تا 8 دقیقه رسانده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو