فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد:

استانداردهای خودروها به ۸۳ مورد ارتقا یافته است

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با تجدید نظر در استانداردهای خودرویی و با هدف افزایش استانداردهای ملی این صنعت، استاندارد خودرو از ۵۲ مورد در سال های گذشته، امسال به ۸۳ مورد ارتقا یافته است.

استانداردهای خودروها به ۸۳ مورد ارتقا یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، نیره پیروز بخت  افزود: خودروها مشمول مقررات استاندارد اجباری به صورت محدود هستند که سازمان ملی استاندارد با توجه به امکانات تاکنون توانسته خودروهای داخلی را پوشش و در رابطه با واردات نیز فعالیت هایی را انجام دهد.
    وی اظهار کرد: مهم آن است که این خودروها در چرخه مصرف چگونه مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه کل خودرو از نظر ما مورد آزمایش قرار بگیرد، به عنوان مثال آزمون جاده ای خودرو در کشور نداریم و باید این آزمون وجود داشته باشد، تا بتوانیم خودرو را به صورت ادواری و با کوچکترین تغییر پیش آمده آزمایش کنیم.
    پیروزبخت ابراز اظهار کرد: هم اکنون استانداردها در این بخش بالاتر رفته و در حال هماهنگی با استانداردهای روز اروپا هستیم که اجرایی شدن آن مشروط بر این است که تحریم ها به طور کامل برطرف شود تا بتوانیم آزمایش ها و تاییدهای لازم را از کشورهای اروپایی و کره جنوبی و ژاپن داشته باشیم و از دوباره کاری ها اجتناب شود.
    رئیس سازمان ملی استاندار ایران ادامه داد: کیفیت خودروها مولفه های مشخصی دارد که با استاندارد متفاوت است.
    وی یادآوری کرد: کیفیت علاوه بر استاندارد، قیمت، سرعت، خدمات دهی و بحث محبوبیت و نوآوری را در بر می گیرد.
    پیروزبخت افزود: بارفع تحریم و در پسابرجام قراردادهای خوبی با کشورهای اروپایی منعقد شده است که خودروهای با کیفیت وارد کشورمان شود که از قبل استاندارد آنها نیز از طریق این سازمان مشخص شده باشد.

    **همه سازمان های دربحث قاچاق متولی هستند
    این مسئول با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: سازمان استاندارد جزء سازمان هایی است که واردات را کنترل می کند، اما هیچ دستگاهی نمی تواند در حوزه های غیر رسمی وارد شود و بهترین کاری که می توان انجام داد، این است که سخت گیری در مقصد انجام گیرد.
    پیروزبخت افزود: متاسفانه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور به وفور یافت می شود که بر این اساس و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر مبادی رسمی کنترل داریم که لوازم بهداشتی غیر استاندارد وارد کشور نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو