فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ (۷۹)

پانامرایی که صدی فقط ۲.۵ لیتر بنزین می سوزاند

عصر خودرو: پورشه در کنار مدل های بنزینی و گازوئیل‌سوز، از مدل پلاگ-این هایبرید نسل جدید پانامرا نیز در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پاریس رونمایی کرد.

پانامرایی که صدی فقط ۲.۵ لیتر بنزین می سوزاند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پانامرا 4 E-Hybrid دارای پیشرانه ای متفاوت از مدل های 4S، 4S Diesel و توربو است که از یک موتور V6 توئین‌توربو 2.9 لیتری جدید و یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت 462 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 700 نیوتن‌متر تشکیل یافته. این پیشرانه در عین اینکه در سواری رام و آرام، در هر 100 کیلومتر سواری ترکیبی تنها 2.5 لیتر بنزین می سوزاند، تحت سواری پرفشار نیز در حالی شتاب 4.6 ثانیه و حداکثر سرعت 278 کیلومتر در ساعت به Panamera 4 E-Hybrid می دهد که این مقادیر برای نسل قبل به ترتیب 5.5 ثانیه و 270 کیلومتر در ساعت بوده اند. البته در حالت تمام‌لکتریکی که در آن، برد پیمایشی معادل 50 کیلومتر برای این خودرو اعلام شده، حداکثر سرعت بصورت الکترونیکی به تنها 140 کیلومتر در ساعت محدود است.
منبع تغذیه موتور الکتریکی در نسل جدید، پکیج باتری های لیتیم-یونی است که با شارژر عادی 3.6 کیلووات، در تقریبا 6 ساعت و با شارژر سریع 7.2 کیلووات، در کمی بیشتر از 3 و نیم ساعت بطور کامل شارژ می شود. نسل جدید همچنین بصورت پیش‌فرض با موتور الکتریکی (حالت E-Drive) استارت می خورد اما می توان حالت سواری را به Sport یا Sport Plus نیز تغییر داد. البته حالت های سواری متعددی هم برای سواری هایبرید در نظر گرفته شده است.

قیمت پایه Panamera 4 E-Hybrid جدید در آلمان، بدون مالیات مربوطه، 90.380 یورو (تقریبا معادل 368 میلیون تومان) اعلام شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم