فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای اسلامی شهر ملارد مطرح کرد:

طرح پارکبان خیابان امام(ره) ملارد بدون نظر شورای شهر تصویب شد

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر ملارد گفت:طرح پارکبان خیابان امام(ره)مصوبه شورای ترافیک این شهرستان است ومی طلبید پیش ازتصویب،نظر شورای شهر این منطقه نیز به عنوان نمایندگان مردم در شهر اخذ می شد.

طرح پارکبان خیابان امام(ره) ملارد بدون نظر شورای شهر تصویب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محبوب اکبری با اشاره به لزوم و تسهیل تردد خودروها در خیابان امام خمینی(ره) منطقه سرآسیاب اظهار داشت:موضوع یک طرفه شدن این خیابان و طرح خط ویژه از نمونه تمهیداتی بود که با هدف بهبود وضعیت تردد در این محدوده در شورای ترافیک مصوب شد که بنا به دلایلی اجرای آن در شرایط موجود مُیَسَر به نظر نمی رسد.

    عضو شورای اسلامی شهر ملارد با اشاره به تصویب طرح پارکبان در شورای ترافیک شهرستان عنوان کرد:طرح پارکبان از نمونه تدابیری است که به عنوان راهکار جایگزین در این خصوص مطرح و در شورای ترافیک این شهرستان به تصویب رسیده است.

    وی با اشاره به این نکته که اطلاعاتی درباره اجرای طرح پارکبان در اختیار شورای شهر گذاشته نشده است، افزود:قضاوت در خصوص این طرح و پیش بینی موفقیت یا عدم توفیق آن امکان پذیر نیست، زیرا در خصوص چگونگی اجرا و روند مطالعات و کارشناسی آن به صورت رسمی اطلاعاتی در اختیار شورای شهر قرار نگرفته است.

    اکبری با تأکید بر این نکته که اصل  اجرای طرح پارکبان مفید خواهد بود، گفت:به نظر می رسد اصل اجرای طرح پارکبان ایده سازنده ای خواهد بود، منوط بر اینکه اجرای آن به شیوه های الکترونیکی عملیاتی و از روش های سنتی و گماشتن افرادی خاص برای اجرای آن در حاشیه خیابان پرهیز شود.

    عضو شورای اسلامی شهر ملارد با تشریح اهمیت خیابان امام(ره) سرآسیاب عنوان کرد:خیابان امام خمینی(ره) سر آسیاب محدوده ای خاص، ویژه و تجاری در این شهرستان به شمار می رود که اجرای چنین طرح هایی باید با لحاظ کردن تمامی جوانب و مصالح شهری عملیاتی شود.

    وی افزود:با عنایت به استقرار اکثریت خودروها از سوی کسبه در این خیابان و عدم وجود پارکینگ دولتی، اجرایی شدن این طرح باید به نحوی هوشمندانه محقق شود.

    اکبری گفت:پارکینگ هایی که در خیابان امام خمینی(ره) این محدوده فعال هستند در قالب بخش خصوصی ارائه خدمات می کنند و ممکن است استفاده مستمر از این مراکز با عنایت به هزینه هایی که در میان مدت و دراز مدت به همراه دارد از سوی برخی مالکانِ خودروها مقرون به صرفه به نظر نرسد و همین ملاحظات، لزوم تنظیم و طراحی تمهیدات موثر، کارآمد و متکی به دور اندیشی لازم را اجتناب ناپذیر می سازد.

    عضو شورای اسلامی شهر ملارد نقش آفرینی این شورا در طرح های شهری را بسیار مهم و ضروری دانست و عنوان کرد:آنچه که طرح آن در این مجال ضروری به نظر می رسد به لزوم نقش آفرینی شورای شهر در چنین طرح هایی معطوف می شود.

    وی با اشاره به این نکته که در طرح راه اندازی خط ویژه و پارکبان در خیابان امام(ره) مشورتی با شورای شهر نشده است، افزود:متأسفانه در هر دو طرح(راه اندازی خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) و راه اندازی پارکبان)، با اعضای شورای شهر مشورتی نشده و هر دو راهکار در شورای ترافیک این شهرستان به تصویب رسیده است.

    عضو شورای اسلامی شهر ملارد با تأکید بر این نکته که اعضای شورای شهر رابطه تنگاتنگی با مردم دارند، گفت:بدون تردید شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در شهر، بیشترین تعامل را با ساکنان این خطه دارند و در شرایطی که این مجموعه نهادی است که به واسطه رابطه تنگاتنگ با مردم انتظارات بسیاری از آن می رود و مطالبات و انتظارات مردم به صورت مستقیم با این مجموعه در میان گذاشته می شود، لحاظ کردن نظر شورای شهر، امری غیر منطقی و غیر عقلانی به نظر نمی رسد.

    اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص عضویت یک عضو شورای شهر در شورای ترافیک بر اساس قانون عنوان کرد:به هر ترتیب در این خصوص نظر خواهی و رأی گیری رسمی از اعضای شورای شهر نشده است.  

    وی افزود:افکار عمومی از شورای شهر انتظار دارند و به طور طبیعی شکست این طرح ها و یا عدم رضایتمندی شهروندان، برای نمایندگان مردم در شهر هزینه ساز خواهد بود و با چنین اوصافی می طلبد در اجرای چنین طرح هایی، نظر اعضای شورای شهر با اتکا به رأی حداکثری نمایندگان نیز مد نظر قرار داده شود.

    اکبری در خاتمه یادآور شد:بدون تردید ما نیز مصلحت، نیاز و ضرورت های شهر را در اولویت قرار می دهیم، زیرا بازتاب هر گونه چالش و یا نارسایی در مسائل شهری، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مجموعه شورای شهر را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو