فونیکسریمکسبهتام

آخرین خبرها از مشکلات جدید در مرز بازرگان

ترک‌ها صف را رعایت نمی‌کنند!

عصر خودرو- جدیدترین خبرها از مرز بازرگان حکایت از آن دارد که با وجود عادی بودن شرایط تردد از سمت ایران، صفی طولانی از کامیون‌ها در سمت ترکیه تشکیل شده که این موضوع ریشه در مشکلات گمرکی این کشور دارد.

ترک‌ها صف را رعایت نمی‌کنند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد کامیون‌هایی که از سمت‌ ترکیه قصد ورود به ایران را دارند صف‌هایی چند کیلومتری تشکیل داده‌اند و بعضی از آن‌ها حتی چهار روز برای ورود به ایران در انتظار بوده‌اند؛ موضوعی که برای کامیون‌های ایرانی شرایط بسیار پیچیده‌تری نیز دارد.

    پیگیری خبرنگار ایسنا از منابع اگاه نشان می‌دهد ماموران ترکیه حتی در صف طولانی به وجود آمده نیز عدالت را رعایت نمی‌کنند و میان کامیون‌های ایرانی با کامیون‌های ترک فرق می‌گذارند.

    این اطلاعات حاکی از آن است که در زمان تشکیل شدن صف‌های طولانی بعضی از مامورین ترکیه با به وجود آوردن شرایط خاص، کامیون‌های ایرانی را در صف نگه می دارند و کامیون‌های ترک را با خارج کردن از صف به سمت مرز می‌فرستند و این موضوع باعث می‌شود در کنار صف طولانی که عبور از آن دشوار است، راننده‌های ایرانی با مشکل بی‌عدالتی نیز روبرو شوند.

    اما علت اصلی طولانی شدن این صف مشکلات و محدودیت‌هایی است که در گمرک ترکیه وجود دارد.

    ایران ظرفیت پذیرش 3 برابر کامیون‌های فعلی را دارد؛ ترک‌ها ترخیص نمی‌کنند

    محمدجواد عطرچیان - مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه با وجود آنکه به ترک‌ها اعلام کردیم ایران توانایی وارد شدن حدود 750 کامیون از مرز ترکیه را در طول روز دارد محدودیت‌های امکانات این کشور باعث شده صف ورودی به ایران طولانی شود.

    وی با بیان اینکه محدودیت گمرک و کندی عملیات دلیل اصلی طولانی شدن صف در مرز بازرگان است، عنوان کرد: متاسفانه فضایی که در گمرک ترکیه اختصاص داده شده محدود است و ساعت کاری آن‌ها نیز گاهی اوقات با مرز ایران هماهنگ نیست که این مسئله باعث طولانی شدن صف ورود به بازرگان می‌شود.

    عطرچیان ادامه داد: با وجود آنکه ایران گفته توانایی پذیرش 750 کامیون دارد ترک‌ها در طول روز تنها بین 250 تا 300 کامیون را ترخیص می‌کنند که این امر باعث طولانی شدن قابل توجه صف‌ها به ایران می‌شوند.

    مدیرکل پایانه‌های مرزی سازمان راهداری خاطر نشان کرد: ایران در مذاکرات بارها اعلام کرده که باید ظرفیت‌ گمرک ترکیه افزایش یابد اما هنوز ترک‌ها نسبت به این موضوع موافقتی اعلام نکرده‌اند. از این رو می‌توان با قاطعیت گفت که صف به وجود آمده هیچ ارتباطی به ایران ندارد و ما کاملا آمادگی آن‌را داریم که با هماهنگی‌های انجام شده پذیرش روزانه کامیون ها از ترکیه را به شکل قابل توجهی افزایش دهی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو