فونیکسریمکسبهتام

ترافیک روان در جاده‌های کشور

عصر خودرو- مطابق اطلاعات نقشه‌های هواشناسی، آسمان اغلب نقاط استان سمنان آفتابی بوده و ترافیک در راه های مواصلاتی استان روان گزارش شده است.

ترافیک روان در جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، آسمان استان سمنان در آخرین روزهای مهرماه 95، آفتابی است و میانگین دمای هوای این استان هم اکنون با دو درجه افزایش نسبت به روز گذشته به 22درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسیده است. پدیده غالب آب و هوایی در این استان آسمان نیمه ابری در برخی شهرها مانند شهمیرزاد و گرمسار گزارش می شود.

    دمای هوای سمنان هم اکنون 25درجه بالای صفر است و شاهرود 17، میامی 18، دامغان 20، گرمسار24  و سرخه 23درجه بالای صفر گزارش می شود که به نسبت 48ساعت گذشته با افزایش دو درجه ای دما مواجه بوده است.

    رضوان سردترین، گرمسار گرمترین

    در 24ساعت گذشته رضوان با 21درجه بالای صفر در بیشینه و سه درجه بالای صفر در کمینه، مجن با 22درجه بالای صفر در بیشینه و چهاردرجه بالای صفر در کمینه و شهمیرزاد با 22درجه بالای صفر در بیشینه و 9درجه بالای صفر در کمینه سردترین شهرهای استان سمنان بودند.

    گرمسار هم با 30درجه بالای صفر در بیشینه و 18درجه بالای صفر در کمینه گرمترین شهر استان سمنان لقب گرفته است.

    نگاهی به نقشه های هواشناسی اما نشان می دهد که احتمال بارش باران و افزایش ابر در روز جمعه وجود دارد و زائران حرم رضوی که تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی را در مشهدالرضا حضور داشتند ممکن است در برخی نواحی مسیر بازگشت مانند میامی-میان دشت، دامغان-آهوان-سمنان، سمنان-فیروزکوه با بارش باران مواجه شوند.

    همچنین از صبح جمعه بارش باران در ارتفاعات خوش ییلاق، توسکستان و دیباج-کیاسر پدیده غالب آب وهوایی خواهد بود که کاهش سه درجه ای دمای هوا را نیز در این نواحی به دنبال خواهد داشت لذا مسافران باید در انتخاب ساعت تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان به خصوص از ابتدای صبح جمعه بیست و سوم مهرماه95، احتیاط کنند و در این بین هشدارهای پلیس راه بهترین گزینه است.

    ترافیک روز جمعه سنگین خواهد بود

    از راه های استان سمنان نیز خبر می رسد هم اکنون ترافیک در غالب راه های استان روان است اما با نزدیک شدن به آخرین ساعات تعطیلات پایان هفته به خصوص از صبح آدینه، حجم تردد خودروهای عبوری به خصوص از سمت مشهد به تهران و شهرهای شمالی استان سمنان به طرز چشم گیری افزایش یابد.

    رعایت قوانین رانندگی در ورودی شهرهای شاهرود، سمنان، سرخه و ایوانکی از مسیر مشهد-تهران و همچنین مسیر شاهرود-خوش ییلاق با توجه به حجم بالای حضور زائران امام رضا(ع) در ایام عاشورا یکی از توصیه های پلیس راهور ناجا به هموطنان است که به نظر می رسد مسافران برای بازگشت به شهرهای خود بهتر است از همین امروز اقدام کرده و سفر خود را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنند.

    هم اکنون میامی-شاهرود، شاهرود-دامغان، دامغان-دیباج و سمنان-سرخه پر ترددترین راه های استان سمنان هستند.

    محورمیامی پرتصادف ترین جاده استان سمنان

    رئیس هلال احمر میامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه محورهای مواصلاتی این شهرستان از پر تصادف ترین محورهای استان سمنان هستند، گفت: در هفته جاری چهار حادثه شدید رانندگی در محورهای مواصلاتی این شهرستان رخ داده که تمامی این سوانح بر اثر واژگونی خودرو صورت گرفته اند.

    حسن اسماعیلی بیان داشت: دلیل عمده این واژگونی ها عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بر اثر خستگی است چرا که رانندگانی که از پایتخت به مقصد مشهد مسیر را طی می کنند در میامی به نیمه راه و اوج خستگی می رسند اما باز هم سرسختی برخی رانندگان منجر به این سوانح می شود.

    وی افزود: خوشبختانه در این هفته کسی در راه های میامی جان خود را از دست نداد اما مصدومان این حوادث رانندگی به بیمارستان منتقل شدند و عملیات رها سازی یک نفر نیز با حضور به موقع ماموران هلال احمر انجام شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو