فونیکسریمکسبهتام

وانت جنجالی مرسدس-بنز رونمایی شد+تصاویر

عصر خودرو: مرسدس-بنز سرانجام از کانسپت کلاس-X که پیش نمایش واضحی از وانت پیکاپ آتی این شرکت است رونمایی کرد.

وانت جنجالی مرسدس-بنز رونمایی شد+تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،گفته می‌شود طراحی نهایی این وانت ترکیبی از عناصر این دو طرح مفهومی مرتبط که یکی تحت عنوان "ماجراجوی قدرتمند" و دیگری به عنوان "کاوشگر صاحب سبک" ارائه شده، خواهد بود.

طرح مفهومی ماجراجو دارای بدنه زرد با تایرهای برجسته و شاسی بلند است که یک پیکاپ سنتی با تمرکز بر توانایی های آفرود را در ذهن تداعی می‌کند.
به نظر می‌رسد طرح کاوشگر ارتباط نزدیکتری با خانواده کنونی خودروهای مرسدس-بنز دارد. طراحان این خودرو یک رنگ سفید کلاسیک متالیک با رینگهای 22 اینچی از جنس کروم برای آن ر نظر گرفته اند.

اما گمان میرود نسخه تولید این انبوه نسبت به این کانسپت‌ها به ویژه در قسمت عقب تعدیل شود. عناصر سبکی منحصربفرد وانت باقی خواهند ماند ولی شکل کلی خودرو بعید است با نیسان ناوارا که از پلتفرم آن استفاده می‌کند، متفاوت باشد.
اولین حضور نمایشگاهی این وانت لوکس نمایشگاه خودرویی سائوپائولو برزیل خواهد بود.

این وانت حضور مرسدس-بنز در بخش خودروهای تجاری سبک را تقویت خواهد کرد. تولید وانت جدید مرسدس روی پلتفرم نیسان ناوارا و رنو آلاسکان، توسط نیسان موتور ایبریکا در اسپانیا یا نیسان سانتا ایزابل در آرژانتین انجام خواهد شد.
شاسی، اکسل ها و ساختار بدنه این وانت مربوط به نیسان ناوارا بوده ولی تمام قطعات مربوط به کابین از سوی مرسدس-بنز تامین خواهد شد که از سری C و سری V قرض گرفته است.

مرسدس-بنز تایید کرده که این وانت از یک پیشرانه دیزلی V6 با سیستم 4MATIC بهره می‌برد ولی جزئیات بیشتر در این باره منتشر نشده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط