فونیکسریمکسبهتام

با اعلام تردد در بافت تاریخی و بازار تهران با دوچرخه تشریح شد

ورود نسل جدید «دوچرخه» به خیابان‌های پایتخت

عصر خودرو- مسوول واحد حمل و نقل غیرموتوری شهرداری تهران از ورود نسل جدید دوچرخه‌ها به پایتخت طی ماه آتی خبرداد.

ورود نسل جدید «دوچرخه» به خیابان‌های پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد خردمند درخصوص سرانجام نصب رَک دوچرخه در سطح شهر تهران گفت: در زمان مدیریت قبلی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مقرر شده بود که در معابر اصلی و بخصوص محدوده بازار تهران رک‌های دوچرخه نصب شود تا علاوه بر بعد تفریحی، موجبات کاهش ترافیک و توسعه حمل و نقل پاک در سطح شهر تهران ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز نرم‌افزار این رک‌های دوچرخه تکمیل نشده است، گفت: با این حال طی رایزنی‌های صورت گرفته، به زودی نرم‌افزار رک‌های محدوده بازار فعال خواهد شد و شاهد فعالیت  رک‌های دوچرخه در این محدوده خواهیم بود.

    مسوول واحد حمل و نقل غیرموتوری شهرداری تهران با بیان اینکه به زودی نسل جدید دوچرخه‌ها وارد تهران می‌شود که در رک‌های نصب شده در سطح شهر تهران قرار خواهند گرفت، افزود: در فاز اول این دوچرخه‌ها که از ماه آینده تحویل معاونت حمل و نقل داده می‌شود، در محدوده بازار فعال خواهند شد.

    مسوول واحد حمل و نقل غیرموتوری شهرداری تهران با بیان اینکه در صورت مثبت ارزیابی شدن نرم‌افزار رک‌های دوچرخه، رک‌های مستقر در محدوده ایستگاه‌های مترو نیز فعال خواهند شد،گفت: البته در نظر داریم در محدوده ایستگاه‌های مترو، مکان هایی برای پارک  دوچرخه تعبیه و ایجاد کنیم که اگر فردی با دوچرخه شخصی خود مراجعه کرد، بتواند آن را در پارکینگ نگهداری کند.

    خردمند با بیان اینکه براساس سیاست‌های ابلاغی معاونت حمل و نقل و ترافیک خانه‌های دوچرخه به داخل بوستان‌ها  و مراکز گردشگری و تفریحی منتقل خواهد شد، اظهار کرد: براساس سیاست‌های جدید ابلاغی از این پس خانه‌های دوچرخه به درون بوستان‌ها منتقل خواهند شد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر 4000 دستگاه دوچرخه در 153 خانه دوچرخه فعال است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر تزریق و انتقال خانه‌های دوچرخه به بوستان‌ها، به دلیل رونق فضاهای گردشگری بر آن هستیم که خانه‌های دوچرخه را در مکان و رینگ‌های گردشگری فعال کنیم.

    مسوول واحد حمل و نقل غیرموتوری شهرداری تهران با بیان اینکه به زودی تمامی پارک‌های بانوان نیز به خانه‌های دوچرخه مجهز می‌شود، گفت: البته باید با انجام اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، زمینه را برای استفاده هرچه بهتر مردم از دوچرخه‌ها فراهم کنیم.

    وی در مورد تراکنش خانه‌های دوچرخه در تابستان سال جاری و با افزایش ساعت کاری خانه های دوچرخه خاطر نشان کرد: در تابستان امسال 384هزار و 825 تراکنش ثبت شده و این درحالی است که در مهرماه امسال با وجود کاهس ساعات کار این خانه‌ها،116 هزار و 275 تراکنش به ثبت رسیده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو